عصر خودرو

دکل‌های نفتی آمریکا پانزدهمین هفته افزایشی را ثبت کرد

عصر بازار- تعداد دکل‌های نفتی آمریکا پانزدهمین هفته افزایشی را ثبت کرد و این نگرانی ایجاد شده که آیا با وجود افزایش این چنینی نفت با تمدید توافق اوپک، نفت در بازار متعادل خواهد شد.

دکل‌های نفتی آمریکا پانزدهمین هفته افزایشی را ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، تعدادی از دکل‌های نفتی آمریکا برای 15 هفته متوالی روند افزایشی به خود گرفته است، اما بازار با بی‌توجهی به این افزایش قیمت آتی نفت آمریکا را افزایشی ثبت کرد.

    بیکر هوگز گروه خدمات نفتی در آمریکا گزارش داد که تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته 9 عدد افزایش یافت و به 697 عدد رسید. در این میان کل دکل‌های مربوط به نفت و گاز هم 13 عدد رشد داشت و در مجموع رقم 870 را ثبت کرد. افزایش این تعداد دکل‌ها باعث شد تا در هفته گذشته میزان تولید نفت آمریکا روزانه 13 هزار بشکه افزایش یابد و تولید کل این کشور به 9 میلیون و 265 هزار بشکه در روز برسد.

    بر اساس این گزارش ایران هم سیگنال‌هایی داده مبنی بر اینکه از طرح کاهش تولید نفت حمایت خواهد کرد تا قیمت در بازارهای جهانی افزایش یابد. مقامات ایرانی صراحتاً از همراهی با طرح کاهش تولید  نفت خبر دادند و گفته‌اند که عرضه و تقاضا تا آخر امسال متعادل خواهد شد.

    زنگنه به خبرگزاری رویترز گفته است به‌رغم اینکه خواهان افزایش تولید هستیم، اما ایران سقف تولید نفت خود را در 3.8 میلیون بشکه در روز و کمتر از آنچه که سال گذشته با وساطت برخی کشورها در نشست اوپک برای ایران تعیین کردند،‌ نگه داشته‌ایم.

    در این میان عربستان هم از تمدید توافق اوپک حمایت کرده و گفته است اگرچه موانع کوچکی وجود دارد اما قابل حل است.

    بنابراین کشورهای تولیدکننده نفت در انتظار 24 می (4 خرداد) هستند تا با تمدید شش ماهه دیگر تمدید توافق اوپک عرضه در بازار کاهش و قیمت بالا رود. اما تحلیل‌گران می‌گویند شاید افزایش قیمت به تولید بیشتر نفت شیل منجر شده و طرح آنها به نتیجه نرسد.

    برچسب ها