عصر خودرو

پیشنهاد تایلند برای تسویه مبادلات تجاری با ایران

عصر بازار- وزیر اقتصاد تایلند در دیدار با همتای ایرانی خود پیشنهاد کرد بانک های دو کشور برای تسهیل مراودات تجاری، با پول های محلی یا یورو حساب باز کنند و مبادلات بر این اساس تسویه شود.

پیشنهاد تایلند برای تسویه مبادلات تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، آقای «کرا فوآنگ کان خلنج» در این دیدار با اشاره به اهمیت بالای ایران در منطقه و اراده جدی دولت تایلند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با تهران ، موافقت خود را با نهایی کردن موافقتنامه های پایه ای میان دو کشور اعلام کرد.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز در این دیدار، پیش نیاز توسعه روابط دو کشور را، تفاهم و توافق نهایی روی موافقتنامه های پایه ای از جمله اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری های گمرکی و حمایت از سرمایه گذاری متقابل دانست.
    وی که در راس هیاتی برای شرکت در چهارمین نشست تامین مالی برای توسعه به بانکوک سفر کرده است، توسعه روابط بانکی و کارگزاری بین ایران و تایلند را از جمله موضوعات مهم و پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد.
    طیب نیا گفت: خوشبختانه با توجه به رفع محدودیت های بانکی پس از برجام، هیچ مانع عمده و جدی در این ارتباط وجود ندارد و ما علاقه مندیم روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور برقرار شده و بانک های ایرانی و تایلندی در کشورهای یکدیگر، شعبه تاسیس کنند.

    برچسب ها