عصر خودرو

آغاز تخفیف واحدهای سیمانی

افزایش قیمت سیمان در ۶ ماهه دوم سال ۹۴ منتفی شد

عصر بازار- با تغییر سیاستگذاری انجمن صنفی سیمان در قیمت‌گذاری به دلیل مازاد بر عرضه، اغلب کارخانه‌های سیمان هر پاکت از این محصول را با تخفیف به قیمت ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

افزایش قیمت سیمان در ۶ ماهه دوم سال ۹۴ منتفی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، مرتضی سید‌صالحی، مدیر مالی شرکت سیمان داراب درباره سیاست جدید در بازار سیمان گفت: در شرایط فعلی به دلیل اینکه واحدهای سیمانی نسبت به نیاز فعلی کشور و تقاضای موجود مازاد تولید دارند، قیمت این کالا افزایش نخواهد یافت.

    او افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدهای سیمانی محصولات خود را به صورت ویژه به فروش می‌رسانند و افزایش قیمت اصلا منطقی نخواهد بود. بازار سیمان گرفتار رکود است و بعید به نظر می‌رسد در 6 ماهه دوم سال تحریک تقاضا برای سیمان اتفاق بیفتد و پیش بینی‌  این است که شاید سال آینده سیمان با افزایش قیمت مواجه شود.

    مدیر مالی شرکت سیمان داراب با بیان اینکه در مقطع فعلی صادرات سیمان با مشکلاتی روبه‌رو است، گفت: صادرات سیمان در مرز جنوبی عراق با مشکل تازه‌ای روبه‌رو شده زیرا قیمت سیمان تولید ایران در آن عراق پایین‌تر از تولید داخلی کارخانه‌های عراق بوده و این کشور عوارض سنگینی برای جلوگیری از واردات و تهدید کارخانه‌های خود وضع کرده است. به همین دلیل برای عراق به صرفه نیست که دیگر از ایران سیمان خریداری کند.

    او با اشاره به تعطیلی برخی خطوط تولید سیمان در کارخانه‌ها از ابتدای امسال افزود:وضعیت صادرات سیمان مناسب نیست و تنها بخشی از تولیدات داخلی به مرز کردستان ارسال می‌شود.

    آنطور که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده است، انجمن صنفی سیمان برخلاف اینکه از ابتدای سال جاری افزایش قیمت 17 درصدی سیمان را در دستور کار قرار داده بود و با نامه‌نگاری‌هایی به وزارت صنعت خواستار گران شدن سیمان بود اما در حال حاضر به دلیل مازاد بر عرضه سیمان از افزایش قیمت صرف نظر کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاست انجمن صنفی سیمان در شش ماهه دوم سال با توجه به مازاد 19 میلیون تنی سیمان و کلینکر این است که فعلا برای افزایش قیمت این محصول دست نگه دارد. اما در این میان برخی واحدهای سیمانی تولیدات خود را در بازار با تخفیف عرضه کرده‌اند و هر پاکت سیمان را با قیمت 90 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسانند و برخی دیگر هر پاکت از این محصول را با قیمت 124 هزار و 500 تومان عرضه می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو