عصر خودرو

صندوق کارآفرینی امید ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دولت یازدهم پرداخت کرد

عصر بازار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در سه سال و نیم گذشته از عمر دولت یازدهم، بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

صندوق کارآفرینی امید ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دولت یازدهم پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ,اصغر نوراله زاده اظهار کرد: این میزان تسهیلات نسبت به دوره چهار ساله دولت قبل، 50 درصد افزایش داشته است.
    وی افزود: 80 درصد تسهیلات پرداخت شده با محوریت کسب و کارهای خرد و کوچک به بخش اشتغال و 20 درصد نیز در قالب تسهیلات ازدواج جوانان اختصاص یافته است.
    نوراله زاده تاکید کرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و عزم این دولت در کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و گذار از شرایط نابسامان اقتصادی، صندوق کارآفرینی امید در راستای برنامه‌‏های اقتصادی دولت تدبیر و امید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌‏های اقتصاد مقاومتی، کوشیده تا با ساماندهی حمایت مالی (قرض ‏الحسنه) از کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور، ‌نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و تولید اشتغال در کشور ایفا کند.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: همچنین به طور متوسط سالانه 60 هزار طرح اشتغالزایی مورد حمایت صندوق قرار گرفت که تعدادی از آنها طرح های غیررسمی بودند که امکان گرفتن وام از بانک های دیگر را نداشتند.
    نوراله زاده گفت: صندوق کارآفرینی امید متولی تامین مالی کسب و کارهای غیر رسمی است و برای راه اندازی این طرح ها و همچنین طرح های جدید در مجموع در دولت یازدهم 180 هزار طرح را مورد حمایت قرار داده است.

    صندوق کارآفرینی امید در دولت نهم با نام صندوق مهر امام رضا(ع) راه اندازی شد که مسئولیت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را داشت ولی فقط در همان ماه های نخست به موضوع تخصیص وام ازدواج توفیق یافت.
    صندوق مهر امام رضا(ع) در اسفند ماه 1393 پس از بحث و بررسی الزامات شورای پول و اعتبار، بخشنامه و مجوز بانک مرکزی به صندوق با عنوان صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.
    مأموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای، توسعه کسب و کارهای فناوری اطلاعات آی تی محور؛ بر اساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب و کارهای بازار محور نظیر خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب و کارها و هدفمندی تسهیلات پرداختی است.
    اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید روز گذشته به عنوان نماینده وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و به مناسبت هفته کار و کارگر و به منظور تجلیل از کارگران و واحدهای کار نمونه به استان ایلام سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو