عصر خودرو

رایزن بازرگانی بنگلادش:

بنگلادش به دنبال افزایش مبادلات تجاری با ایران در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- رایزن بازرگانی بنگلادش در ایران از آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات اقتصادی در زمینه‌ صنعت، تجارت و کشاورزی با فعالان اقتصادی ایران خبر داد.

بنگلادش به دنبال افزایش مبادلات تجاری با ایران در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «محمد صبورحسین» در دیدار با مدیرکل اداره همکاری‌های دوجانبه امور بین‌الملل اتاق ایران با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران با محوریت بخش‌های خصوصی دو کشور افزود: دولت بنگلادش از هر اقدامی برای گسترش روابط نزدیک با تهران حمایت می‌کند و بخش خصوصی و تجار بنگلادشی تمایل زیادی برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی با ایران دارند.
    وی تصریح کرد: مشکلات موجود در نقل و انتقالات مالی و بانکی از موانع موجود در گسترش روابط تجاری بین دو کشور است که لازم است هر چه سریع‌تر برطرف شود.
    صبور حسین خاطرنشان کرد: در سال 2013 مبادلات تجاری ایران و بنگلادش کمتر از 20 میلیون دلار بود که در سال 2016 و با تسهیل در روابط اقتصادی، مبادلات به بیش از 100 میلیون دلار افزایش یافت.
    وی تاکید کرد: برجام فرصتی ارزشمند برای همه کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا است که با برنامه‌ریزی منسجم از ظرفیت‌های اقتصادی ایران نهایت بهره را ببرند.
    به گفته این مسوول بنگلادشی، این کشور به دنبال گسترش روابط خود با ایران در بخش‌های تجاری، صنعتی، سرمایه‌گذاری، آموزش، انتقال فناوری و مجتمع‌های کشت و صنعت است.
    وی یادآوری کرد: پس از برجام صدور ویزا برای بازرگانان ایرانی به 2 روز کاهش یافته و اکنون سرمایه‌گذاران اقتصادی دو طرف با اطمینان خاطر می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در کشور مقابل گام بردارند.
    رایزن بازرگانی بنگلادش تصریح کرد: این کشور برای افزایش رونق اقتصادی نیازمند توسعه روابط همه‌جانبه با ایران است و در تلاش است تا در سال 2017 روابط اقتصادی خود را با کشور مسلمان، دوست و برادر ایران به بالاترین سطح در چند سال گذشته برساند.
    وی تصریح کرد: بنگلادش برای واردات سیمان، قیر، اقلام فلزی، کودهای کشاورزی و مواد اولیه ساخت پلاستیک از ایران آمادگی دارد و بسیاری از استان‌های ایران با برخورداری از واحدهای صنعتی و تولیدی قابل‌توجه و معادن غنی می‌توانند در اولویت قرار گیرند.
    صبور حسین گفت: مصرف محصولات کشاورزی مانند خرما، کشمش، زیره، پسته و گلاب در بنگلادش در ماه مبارک رمضان افزایش قابل‌توجهی دارد و این کشور آماده واردات اقلام ذکر شده از ایران است.
    این مسوول اظهارداشت: زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری‌های 2 طرفه بین ایران و بنگلادش فراهم است و با توجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه می‌توان بخش قابل‌توجهی از کالاهای موردتقاضا را از خلیج‌فارس به دریاهای آزاد و سپس بنگلادش صادر کرد.
    برپایه این گزارش، در این دیدار «ابوالفضل رهنما» مدیرکل اداره همکاری‌های دوجانبه امور بین‌الملل اتاق ایران خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های فراوان 2 کشور از طریق افزایش تعاملات بخش‌های خصوصی و حل برخی موانع برای گسترش روابط دوستانه فی‌مابین استفاده کرد.
    وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همراه 33 اتاق استانی آمادگی خود را برای پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری- صنعتی و برگزاری نشست‌های دو جانبه بین تجار دو کشور اعلام می‌کند.
    جمهوری خلق بنگلادش در جنوب شرق آسیا واقع‌شده و بیش از 168 میلیون نفر جمعیت دارد که 83 درصد از جمعیت این کشور مسلمان هستند.
    میانگین رشد اقتصادی بنگلادش در سال 2017 میلادی 5.7 درصد و درآمد سرانه مردم این کشور سه هزار و 600 دلار است. بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک جهان است. این کشور سی و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود که رشد تولید ناخالص داخلی آن در سال 2015 حدود 6.5 درصد بوده است.
    این کشور درزمینه نساجی و پوشاک سرمایه‌گذاری کرده و یکی از صادرکنندگان این محصولات است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو