عصر خودرو

عضویت وابسته اندونزی در آژانس بین المللی انرژی

عصر بازار- وزیر انرژی اندونزی اعلام کرد: این کشور آسیایی در نشستی در ماه نوامبر، عضو وابسته آژانس بین المللی انرژی خواهد شد.

عضویت وابسته اندونزی در آژانس بین المللی انرژی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، 'سودیرمان سعید' وزیر انرژی اندونزی در تشریح این خبر اظهار کرد: اندونزی همراه با چین و مکزیک در یک نشست در پاریس عضو وابسته آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای) خواهد شد.
    وی گفت: عضویت اندونزی در اوپک، آژانس بین المللی انرژی و دیگر نهادهای بین المللی مهم است.
    سعید افزود: پیوستن به این سازمان ها سبب فعال شدن بیشتر اندونزی در دیپلماسی بین المللی و ایجاد پلی میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان می شود.
    براساس این گزارش، عضویت اندونزی در آژانس بین المللی انرژی همزمان با تحرکات این کشور جنوب شرق آسیایی برای پیوستن مجدد به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رخ می دهد.
    اندونزی طی درخواستی به طور رسمی از دبیرخانه اوپک خواهان بازگشت به این نهاد بین المللی شد و اوپک نیز این درخواست را پذیرفته است.
    اندونزی در سال ١٩٦٢ یک بار به عضویت اوپک در آمد، اما در یکم ژانویه سال ٢۰۰٩ عضویت خود را در این سازمان به حال تعلیق در آورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها