عصر خودرو

دیدار وزیر انرژی روسیه با شرکت‌های نفتی برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق اوپک

عصر بازار- تاس اعلام کرد: الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه نشستی را با شرکت‌های بزرگ نفتی این کشور درباره تصمیم‌گیری تمدید توافق اوپک برگزار می‌کند.

دیدار وزیر انرژی روسیه با شرکت‌های نفتی برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه جلسه‌ای با شرکت‌های بزرگ نفتی کشورش برگزار می‌کند تا درباره تمدید توافق اوپک به جمع‌بندی و تصمیم برسد.

    براساس این گزارش قرار است کشورهای تولیدکننده نفت 24 می (4 خرداد) در وین اتریش گرد هم آینده تا ضمن بررسی روند عمل به تعهدات توافق اوپک از سوی کشورها درباره تمدید آن تصمیم‌گیری کنند.

    توافق اوپک که در 30 نوامبر 2016 انجام شد کشورهای عضو اوپک و غیراوپک را ملزم کرد که تولیدشان را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند و سهم هر یک از کشورها از این کاهش مشخص شد.

    وزیر انرژی روسیه گفته است ما با روسای شرکت‌های بزرگ نفتی قبل از جلسه اوپک دیدار می‌کنیم تا درباره احتمال تمدید توافق اوپک به جمع‌بندی برسیم.

    نواک همچنین گفت: البته مسائل مهم پیرامون صنعت نفت نیز در این جلسه بحث و بررسی خواهد شد و نیز تمدید توافق اوپک که خواسته ما نیز هست در جلسه‌ای که با شرکت‌های نفتی خواهم داشت به بحث گذاشته می‌‌شود.

    نواک گفت: در توافق اخیر اوپک قرار بود روسیه 2.7 درصد از تولید خود را به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد. روسیه تاکنون تا 27 آوریل روزانه به طور میانگین 254 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش داده است و بعد از آوریل این رقم را به 300 هزار بشکه در روز خواهد رساند.

    ظاهراً کشورهای تولید کننده نفت به جمع‌بندی برای تمدید 6 ماه دیگر توافق اوپک رسیده‌اند روز گذشته زنگنه وزیر نفت ایران هم اعلام کرد که پیام‌هایی از کشورهای دیگر تولید کننده مبنی بر علاقمندی بر تمدید توافق اوپک دریافت کرده است.

    زنگنه این را هم گفته است که سیاست‌های آمریکا مانع از سرمایه‌گذاری‌های نفتی در ایران شده است. اما این سیاست‌ها اگرچه مسیر حرکت و سرمایه‌گذاری را کند کرده اما متوقف نکرده است.

    برچسب ها