عصر خودرو

تمایل اوپک برای کاهش بیشتر سطح ذخایر نفت جهان

عصر بازار- - جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تمایل اوپک برای کاهش بیشتر سطح ذخایر نفت جهان، امید عربستان به افزایش قیمت نفت، رضایت عراق به تمدید توافق اوپک و رسیدن روسیه به جایگاه نخست عرضه نفت به چین بوده است.

تمایل اوپک برای کاهش بیشتر سطح ذخایر نفت جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گفت: این سازمان به دنبال کاهش بیشتر ذخایر تجاری نفت است و برای این موضوع ماه مه (اردیبهشت - خرداد) نشست برگزار می کند تا توافق کاهش تولید نفت تمدید شود.
    ‎به گفته بارکیندو، این توافق در حال برگرداندن توازن میان عرضه و تقاضا برای این کالاست و سرمایه گذاری ها رو به افزایش است، با این وجود نباید از اهداف مطلوب خود غافل شویم. ‎بارکیندو درباره امکان تمدید توافق کاهش تولید سخن نگفت.

    **عربستان منتظر نفت گران تر است
    ‎به گزارش شبکه «سی ان بی سی»، عربستان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با توجه به بهبود شرایط مالی این کشور تصمیم گرفته است کاهش حقوق و مزایای کارکنان دولتی را به آنها برگرداند که این تصمیم ریاض را به درآمدهای نفتی وابسته تر می کند.
    به گفته تحلیلگران، این اقدام عربستان نشان می دهد که آنها حساب زیادی روی تمدید توافق کاهش و افزیش قیمت نفت باز کرده اند.

    ‎**عراق با تمدید توافق اوپک موافق است
    به گزارش پایگاه خبری پلاتس، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد با اینکه مطمئن نیستم عراق به دنبال مستثنی شدن از توافق اوپک است یا خیر، اما معتقدم تمدید توافق کاهش تولید اوپک به شکل کنونی قابل قبول است.
    به گفته اللعیبی، عراق باید با توافق کاهش تولید نفت همسو باشد و این کشور از نتیجه نشست ماه مه اوپک پیروی خواهد کرد.

    ‎**قطر: قیمت انرژی پس از تمدید توافق اوپک متعادل خواهد شد
    ‎به گزارش روزنامه عرب نیوز، «محمد صالح الساده»، وزیر انرژی قطر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با قدردانی از تلاش اعضای این سازمان برای پایبند بودن به توافق موفقیت آمیز کاهش تولید نفت، گفت: بازارهای جهانی انرژی پس از سالها رکود قیمت نفت، اکنون در حال متوازن شدن است.
    ‎به گفته الساده، نتیجه مازاد عرضه دنفت در بازار، کاهش سرمایه گذاری ها بود و اگر این وضعیت ادامه یابد، بی ثباتی ادامه و حتی افزیاش خواهد یافت.
    وی افزود: انتظار می رود توازن به بازار برگردد و آنچه که ما قصد داریم انجام دهیم این است که فرایند بازگشت توازن را تسریع کنیم.

    ‎**روسیه دوباره عرضه کننده اصلی نفت چین می شود
    ‎به گزارش بلومبرگ، روسیه ماه مارس (اسفند) دوباره مقام نخست تامین نفت چین را از عربستان ربود.
    چین واردات نفت از روسیه را در این مقطع با حدود ٩.٣ درصد افزایش نسبت به ماه فوریه به رقم چهار میلیون و ٦٩۰ هزار تن رساند.
    ‎عربستان که تا ماه فوریه بزرگ ترین صادرکننده نفت خام در جهان به شمار می رفت، در ماه مارس در جایگاه سومین فروشنده این کالا قرار گرفت، زیرا در پی توافق کاهش تولید، میزان محموله های صادرات نفت این کشور با ٤.٦ درصد سقوط به چهار میلیون و٥٥۰ هزار تن رسید.

    **آمریکا به زودی صادرکننده خالص گاز می شود
    ‎به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک و بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا، شرکت «گلدن پس» این کشور که اداره کننده یک پایانه صادرات ال ان جی در ایالت تگزاس است از دولت ترامپ برای صادرات روزانه 2.21 میلیارد فوت مکعب گاز مجوز گرفت.
    ‎این مجوز به شرکت یاد شده اجازه می دهد به هر کشوری که تحت تحریم های دولت آمریکا قرار ندارد و همچنین کشورهایی که دارای موافقتنامه های تجاری با آمریکا نیستند نیز گاز صادر کند.

    برچسب ها