عصر خودرو

کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا خبر داد:

بررسی صادرات انرژی به اروپا در نشست امروز با وزیران نفت و نیرو

عصر بازار- کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا تلاش دارد ۵۰ درصد انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند، گفت: ایران تلاش خود را طبق تعهدات معاهده کیوتو برای کاهش آلاینده‌ها و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به خوبی انجام داده است.

بررسی صادرات انرژی به اروپا در نشست امروز با وزیران نفت و نیرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کانیته در حاشیه اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار با بیان اینکه این گردهمایی امکان تبادل تجربیات اتحادیه اروپا را در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کشورهای در حال توسعه فراهم کرده است، گفت: براساس معاهده کیوتو انرژی‌های تجدیدپذیر باید توسعه یابد و از آنجا که قیمت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال کاهش است زمینه همکاری دو طرف باید مشخص شود و از طرف ایرانی و اتحادیه اروپا باید مقررات مشخصی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تعیین کنند.

    کانیته با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط شرکت‌های خصوصی در حال رشد است، گفت: شرکت‌های خصوصی می‌توانند و توانایی آن را دارند تا 13 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام دهند. پس هدف ما از برگزاری این گردهمایی تعیین چارچوب و برنامه‌ریزی برای افق 2020 است.

    کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا ادامه داد: 6 ماه بعد از توافق برجام که در سال 2016 میان اتحادیه اروپا و 1+5 با ایران به امضا رسید توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همچنین انرژی افزایش یافته است به طوری که صادرات ایران به اروپا 34 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: در این همایش 40 شرکت بزرگ انرژی شرکت کردند که نشان از حرکتی رو به جلو با ایران است.

    به گفته وی 5 ماه پیش بیانیه مشترکی با ایران به امضا رسید و امروز شاهد برگزاری همایش در قالب همان بیانیه هستیم.

    کانیته تاکید کرد: دولت ایران تلاش کرده است برای انجام تعهدات کیوتو آلاینده‌‌های خود را کاهش و سهم خود را در انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش دهد.

    کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا تلاش دارد که 50 درصد انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

    وی در مورد وصل شدن انرژی از ایران به ترکیه و سپس به اتحادیه اروپا گفت: این موضوع امروز با وزرای نفت و نیرو بررسی خواهد شد، بنابراین بحث امنیت تامین انرژی چه از طریق گاز و چه از طریق برق می‌تواند موضوع مهمی باشد که در مذاکره امروز آن را بحث خواهیم کرد.

    کانیته در پاسخ به این سوال که زمانی که رشد اقتصادی اروپا رخ داد با افزایش و انتشار آلاینده‌ها توام بود آیا کشورهای در حال توسعه نیز می‌توانند همانند اروپا همزمان با افزایش الاینده‌ها به رشد اقتصادی دست پیدا کنند، گفت: توسعه اقتصادی ارتباطی با افزایش و انتشار آلاینده‌ها ندارد. تجربه اتحادیه اروپا از سال 1990 نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای 26 درصد کاش یافت در حالی که 50 درصد رشد اقتصادی داشت.

    کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر رقابتی شده است پیام من این است که در این گذار انرژی،اقتصاد خود را بر مبنای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و رشد آن پایه‌گذاری کنیم.

    وی تاکید کرد: تمام مردم دنیا چه کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه دوست دارند و می‌خواهند انرژی پاک داشته باشند پس بهترین کار این است که انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه پیدا کنند تا در آینده به انرژی پاک دست پیدا کنیم.

    کانیته تاکید کرد: برای تسهیل این فرایند 100 میلیارد دلار تا سال 2020 سرمایه‌گذاری در انرژی تجدیدپذیر صورت خواهد گرفت هر چند در حال حاضر ا ین عدد به حدود 17.6 میلیارد یورو رسیده است.

    برچسب ها