عصر خودرو

ثبات قیمت در آخرین روز معاملات هفتگی؛

طلا در حال ثبت بدترین عملکرد در ۷ هفته اخیر است

عصر بازار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات روز جمعه با تغییر چندانی روبرو نشد و در حال ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود در ۷ هفته اخیر است.

طلا در حال ثبت بدترین عملکرد در ۷ هفته اخیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در روزهای اخیر به خصوص پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به 1264 دلار رسید که نسبت به روز پنج شنبه تغییر چندانی نداشته است.  قیمت طلا در هفته ای که گذشت تاکنون بیش از 1.6 درصد کاهش داشته که این میزان کاهش از هفته منتهی به 10 مارس بی سابقه بوده است. البته قیمت طلا در ماه آوریل تاکنون با رشد 1.22 درصدی روبرو شده است.

    این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در بازارهای بین المللی با رشد 0.2 درصدی روبرو شده و به 99.23 واحد رسیده است.

    شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز روز جمعه با افزایش همراه شده است. نشست بانک مرکزی اروپا نیز روز پنج شنبه برگزار شد و مقام های این بانک تصمیم گرفتند تا سیاست های پولی و نرخ بهره را تغییر ندهند. این مساله موجب شد تا ارزش یورو در برابر دلار آمریکا با کاهش روبرو شود.

    بانک مرکزی اروپا در حالی سیاست های پولی انبساطی را حفظ کرده است که نرخ تورم منطقه یورو هنوز به سطح دلخواه و مورد نظر نرسیده است. البته اوضاع اقتصادی کشورهای عضو یورو طی ماه های اخیر بهتر شده است. شاخص اعتماد اقتصادی منطقه یورو در ماه آوریل به بالاترین سطح در 10 ماه اخیر رسیده است.

    تازه ترین آمار اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که سفارش کالاهای سرمایه ای در ماه مارس کمتر از انتظارات اولیه افزایش داشته است.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.1 درصد کاهش به 853 تن رسیده است. میزان صادرات طلای سوییس در ماه مارس با افزایش روبرو شده است. مهمترین کشورهای وارد کننده طلا از سوییس در ماه مارس هنگ کنگ، چین، هند بوده اند.

    آمار جدید نشان می دهد تولید طلای چین در سه ماه نخست امسال با کاهش 9.29 درصدی روبرو شده و به 101.2 تن رسیده است. میزان مصرف طلا در این کشور نیز در این مدت با 14 درصد افزایش به بیش از 304 تن رسیده است.

    به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت.

    برچسب ها