عصر خودرو

فرار سهامداران از بازار در پی سخت گیری های مالی در چین

عصر بازار- سخت گیری های اخیر چین و بازرسی های این کشور از مدیران مالی موجب ترس سرمایه گذاران از ورود به سهام شرکت های چینی شده است.

فرار سهامداران از بازار در پی سخت گیری های مالی در چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فسادهای مالی در چین در میان شرکت های بورسی و مدیران مالی موجب دستگیری چندتن از مدیران شرکت ها و سخت گیری های اخیر مقامات نظارتی این کشور در خصوص گزارش های مالی شده است.

    بر اساس این گزارش، در این میان شرکت سرمایه گذاری Eastspring بیشترین سود را کسب کرده و توانسته در موقعیت زمانی مناسب استراتژی خود را بدون هیچ گونه لطمه ای به سهامداران، تغییر دهد.

    کن وونگ، مدیر صندوق سرمایه گذاری Eastspring در این خصوص اظهار داشت: سهام شرکت های برتر و بزرگ در بورس شانگهای که با نام A Shares معروف هستند برای سرمایه گذاری جذاب ترند به این دلیل که کمتر ریسک حضور فساد مالی در آنها وجود دارد.

    وی ادامه داد: شرکت Eastspring در حال حاضر در حال موقعیت سنجی برای سرمایه گذاری در سهام شرکت های ممتاز است تا بتواند از فرصت پیش آمده در این میان استفاده کند.

    این در حالی است که، شاخص شانگهای چین با کاهش 1.4 درصدی همراه شد و شاخص ام اس آی چین نیز افت 0.2 درصدی را از آن خود کرد.

    اما در این میان، قیمت سهام شرکت های چینی موجود در بازار شانگهای بهای بیشتری نسبت به قیمت همان سهم در بازار هنگ کنگ را دارند. به این ترتیب، سهام شرکت هایی که به صورت دوگانه هم در بورس هنگ کنگ و هم در بورس چین معامله می شوند اختلاف قیمت فاحشی دارند.

    این تفاوت قیمت به این دلیل است که مقامات چینی نسبت به عرضه های اولیه و کنترل سرمایه بسیار سخت گیر بوده و این رفتارهای نظارتی موجب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران چینی نسبت به سرمایه گذاری در سهام شرکت های داخلی شده است. اما همچنان بازرسی ها و دستگیری های اخیر موجب توقف سرمایه گذاران نسبت به خرید شده است و بازار این کشور در وقفه به سر می برد.

    بر این اساس، نسبت P/E شاخص شانگهای  با افت زیاد در ماه آوریل به 17.7 رسید در حالی که این شاخص نسبت به شاخص ام اس آی همچنان در وضعیت مطلوب تری قرار دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو