عصر خودرو

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا پایان سال وارد مدار می‌شود

از سهمیه نصب نیروگاه ۴۰۰ مگاوات جلوتر هستیم

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه تا پایان سال جاری چهار هزار مگاوات نیروگاه وارد شبکه برق کشور می‌شود، گفت: بر اساس سهمیه باید ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار می‌شد سال گذشته ۲۲۰۰ مگاوات احداث شده است.

۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا پایان سال وارد مدار می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه برای تأمین نیروی برق، نیاز به 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، گفت: اگر در عرصه مدیریت مصرف برق فعالیت شود و با مدیریت 200 ساعت بار در مدار می‌توان از این حجم سرمایه‌گذاری جلوگیری کرد.

    وی افزود: در سه و نیم سال اخیر هفت هزار و 405 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است و تا پایان سال 96 نیز حدود 4 هزار مگاوات نیروگاه وارد شبکه برق کشور می‌شود، بنابراین با ایجاد ظرفیت نیروگاه جدید ظرفیت نیروگاه‌های کشور از 68 هزارمگاوات در پایان سال 95 به 80 هزار مگاوات بالغ خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه ارتقای راندمان (بازدهی) نیروگاه‌ها از دیگر اقدامات اولویت‌دار وزارت نیرو است، گفت: در نظر است، با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی این راندمان از 36 درصد به 48 درصد افزایش یابد.

    فلاحتیان گفت: امسال اولین نیروگاه کلاس F نیز با راندمان 55 درصد تا پایان سال 96 وارد شبکه سراسری خواهیم کرد.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سئوال که میزان تلفات انرژی در شبکه چند درصد است، خاطر نشان کرد: حجم تلفات انرژی در شبکه در سه سال و نیم اخیر کاهش خوبی پیدا کرده است، طوری که حجم تلفات از بیش از 15 درصد به 10.7 کاهش یافته است که موجب جلوگیری از هدرفت انرژی در شبکه شده است.

    *نصب 120 هزار کنتور هوشمند

    وی با اشاره به طرح هوشمندسازی مشترکان پرمصرف گفت: هوشمند سازی 360 هزار کنتور در برنامه قرار دارد که تاکنون 120 هزار کنتور هوشمند شده و باید تلاش شود در مدت کمی بقیه مشترکان پرمصرف نیز مجهز به کنتور هوشمند شوند.

    *از سهمیه نصب نیروگاه 400 مگاوات جلوتر هستیم

    وی در پاسخ به این سئوال که تا پایان امسال چه میزان نیروگاه وارد مدار خواهد شد، تاکید کرد: بر اساس سهمیه تعیین شده برای وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه جدید سال گذشته دو هزار و 200 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است، در حالی که سهمیه یک هزار و 800 مگاوات بوده و 400 مگاوات بیش از سهمیه در این عرصه کار شده است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: از این رقم سه هزار و 560 میلیارد تومان آن در شبکه توزیع بوده است که نسبت به رقم دو هزاز و 500 مگاوات در سال 94 از رشد بالایی برخورداراست.

    *ورود 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنعت توزیع برق

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه از اول اردیبهشت 95 تا اول اردیبهشت 96 چهارهزار میلیارد تومان نقدینگی وارد صنعت توزیع برق شده است، خاطرنشان کرد: این رقم با توجه به وجود مشکلات کلان در اقتصاد رشد بسیار بالایی است.

    برچسب ها