عصر خودرو

تورم منفی اروپا دلار را بالا برد

عصر بازار- گرچه در هفته گذشته میلادی ارزش دلار در مقابل ارزهایی نظیر یورو تضعیف شد ولی تورم منفی اروپا موجبات تقویت این ارز مقابل پوند را فراهم آورد.

تورم منفی اروپا دلار را بالا برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر بازار» به نق از ایسنا، بررسی وضع اقتصادی-ارزی کشورهای عمده دراروپا و آمریکا در هفته منتهی به چهارم اکتبرنشان می دهد که متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین 0.38، یورو 0.26 و فرانک 0.27 درصد تضعیف شده است. بررسی بانک مرکزی در این رابطه نشان می دهد که عواملی همچون کاهش سود شرکتهای چینی، افت بازارهای جهانی، کاهش رشد بخش کارخانه ای آمریکا و همچنین آمار نه چندان مناسب اشتغال ماه سپتامبر موجب این کاهش ارزش شده است.

    ولی دلار در هفته گذشته در مقابل پوند 1.02 درصد تقویت شده که در این مورد تورم منفی اروپا و آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا موثر بوده است.

    طلا ارزان شد

    اما بررسی سایر شاخص های کلان اقتصادی در سطح جهان و در حوزه طلا نشان می دهد که نوسانات هفته ابتدایی اکتبر 2015 قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 1136.40 تا 1114.06 دلار برای هر اونس در نرخ های پایانی ثبت شده است. متوسط بهای طلا در هفته قبل نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل حدود 1.15 درصد کاهش داشته است.

    فروش حدود 44 دلاری هر بشکه نفت اوپک

    در بازار نفت نیز تغییرات به گونه ای پیش رفت که متوسط نفت خام پایه آمریکا در هفته منتهی به چهارم اکتبر نسبت به هفته ماقبل حدود 1.13 درصد کاهش یافته است. به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام پایه آمریکا در محدوده 45.54 تا 44.43 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 45.01 دلار قرار گرفت.

    در عین حال که متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال 1.14 درصد کاهش داشت و هر بشکه به نرخ های پایه بازار نیویورک در دامنه 47.34 تا 48.23 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه به 47.95 دلار رسید.

    این در حالی است که بهای هر بشکه نفت خام اوپک در دامنه 43.51 تا 44.66 دلار خرید و فروش شده است. متوسط قیمت هر بشکه آن نیز در حدود 43.82 دلار بود که نسبت به هفته ماقبل 0.67 درصد کاهش نشان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها