عصر خودرو

چین خواستار محدودیت بیشتر مقررات سازمان تجارت جهانی شد

عصر بازار- چین خواستار آن شده است که مقررات سازمان تجارت جهانی (W.T.O) در باره ضد یارانه و ضد دامپینگ سخت تر و محدودتر شود.

چین خواستار محدودیت بیشتر مقررات سازمان تجارت جهانی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، چین می گوید که این مقررات اگر تسهیل کننده باشد به کشورها امکان می دهد علیه دیگران چنین تدابیری در نظر بگیرند.
    چین خود را یکی از قربانیان بزرگ تدابیر ضد دامپینگ و ضد یارانه کشورهای غربی می داند که بر این باور هستند، اجناس و اقلام چین پایین تر از قیمت بازار عرضه می شود و علت آن یارانه های دولت پکن به صنایع و تولیدکنندگان است.
    چین حالا تاکید کرده است که اگر مقررات سخت تر شود و آزادی زیادی به اجرا کنندگان آن ندهد، آنها نمی توانند دیگران را با این مقررات تحت فشار قرار دهند.
    دولت چین تصریح کرده است که استفاده از مقررات ضد دامپینگ می تواند مسیرهای تجاری سالم را میان طرفین منحرف سازد.
    چین شکایت نامه ای را در همین ارتباط به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرده و خواستار محدودیت و بعضا توقف استفاده از این ابزار علیه دیگران شده است.
    این کشور خاطرنشان کرده است که نباید اجازه داد استفاده افراطی از این مقررات به یک شیوه عملی دائمی علیه شرکت ها تبدیل شود زیرا این کار تعرفه برای شرکت ها را بسیار بالا می برد و این درست نیست.
    روزنامه «مورنینگ پست» از هنگ کنگ پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که بعید است 164 عضو این سازمان حمایت زیادی از این درخواست انجام دهند بخصوص آنکه آمریکا بزرگترین مخالف این شکایت چین بوده و بارها از این مقررات علیه پکن استفاده کرده است.
    یک بار در سال 2014 میلادی بود که آمریکا به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد، چین دستکم 30 برنامه اعلام نشده حمایتی فقط از صنعت شیلات دارد.
    این کشور گزارش بلند بالای 500 صفحه ای به سازمان ارایه کرده است که بر اساس آن چین باید برنامه های حمایتی خود را به صورت شفاف در اختیار سازمان تجارت جهانی قرار دهد.

    برچسب ها