عصر خودرو

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی با فروکش کردن نگرانی‌های ژئوپلتیکی کاهش یافت اما بدبینی سرمایه‌گذاران نسبت به اصلاحات مالیاتی پیشنهادی ترامپ، کاهش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1266.94 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تا رکورد پایین 1259.90 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد در دو ماه گذشته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.3 درصد صعود کرد و به 1268.30 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با سه دلار یا 0.2 درصد کاهش، در 1264.20 دلار بسته شده بود.

    به گفته یک معامله‌گر طلا در شانگهای، طلا به دلیل کاهش ریسک‌های ژئوپلتیکی جهانی دچار عقب‌نشینی شده، اما بازار همچنان نسبت به این‌که آیا سیاست کاهش نرخ مالیات دولت آمریکا اجرا خواهد شد نگران است، زیرا این کاهش بسیار شدید است در حالی‌که منابع مالی زیادی برای جبران این سیاست وجود ندارد.

    دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه طرح یک صفحه‌ای درباره کاهش مالیات برای بسیاری از شرکت‌ها را رونمایی کرد. اگر این طرح اجرا شود کسری مالی فدرال به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت به همین دلیل معرفی این طرح با استقبال محتاطانه بازارهای مالی روبه‌رو شده است.

    تغییرات در نرخ مالیات آمریکا برای طلا تبعاتی خواهد داشت زیرا کاهش مالیات، به رشد بیشتر دارایی‌های پرریسک مانند سهام کمک می‌کند و احتمالا تقاضا برای دارایی‌های امن را ضعیف خواهد کرد. پیشنهاد مالیاتی دولت ترامپ شامل مشوقی برای بازگرداندن سود خارجی شرکتهای آمریکایی است که برای دلار مثبت است و به طلا لطمه می‌زند.

    از سوی دیگر دولت ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد از طریق تحریم‌های بین‌المللی شدید و فشار دیپلماتیک، کره شمالی را وادار کند برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را برچیند.

    با این همه به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا برای افزایش قیمت قابل توجه در کشمکش مانده زیرا نگرانی‌های معامله‌گران نسبت به تنش‌های ژئوپلتیک هفته گذشته ضعیف شده است.

    براساس گزارش رویترز، بازارها همچنین روز جاری منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هستند که انتظار می‌رود طی آن سیاست فوق تسهیلی تغییری نکند، اما احتمال دارد سیاست‌گذاران این بانک تحت تاثیر دورنمای رشد بهتر اقتصاد منطقه، سیگنالی درباره آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی در نشست آینده خود ارسال کنند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 17.44 دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد در بیش از یک ماه گذشته سقوط کرده بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 948.10 دلار رسید و هر اونس پالادیوم بدون تغییر ماند و در 808 دلار ایستاد.

    برچسب ها