عصر خودرو

سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

اضافه شدن ۲۸ فروند هواپیما به ناوگان در دو سال گذشته

عصر بازار- مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از ۶۱ میلیون و ۲۹۰ هزار مسافر توسط بخش هوایی کشور در دو سال گذشته خبرداد.

اضافه شدن ۲۸ فروند هواپیما به ناوگان در دو سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رضا جعفرزاده اظهار کرد: از سال 94 تاکنون ناوگان هوایی کشور از حدود252 فروند هواپیما با 43هزار و 193 صندلی پرواز به 280 فروند هواپیما و 45 هزار و 871 صندلی در سال 96 رسیده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هواپیماهای فعال کشور 185 فروند است گفت: تعداد صندلی فعال در مرداد سال 94 حدود 25722 صندلی پرواز بوده که در حال حاضر این رقم به بیش از 30 هزار صندلی پرواز فعال رسیده است.

    جعفرزاده با بیان اینکه توسعه ناوگان از اولویتهای بخش هوایی کشور است و شرکتهای هواپیمایی در حال مذاکره با شرکتهای خارجی سازنده هواپیما جهت افزایش ناوگان خود هستند گفت: در دو سال گذشته 20 فروند هواپیمای مسافری و 5 فروند هلی کوپتر از رده خارج شده است.

     پس از آنکه با نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای فضا برای انتقال هواپیماهای جدید به آسمان ایران افزایش یافت و تعدادی از ایرلاین ها توانستند تعدادی هواپیمای دست دوم با سن پایین وارد کنند، عقد سه قرارداد مجزا میان ایران ایر و هواپیماسازان بزرگ جهان ورود 200 فروند هواپیمای جدید را به آسمان ایران قطعی کرد.

    در طول هفته‌های گذشته 3 فروند هواپیمای جدید به ایران تحویل شده است و طبق توافقات صورت گرفته این شرکت تا ماه آینده چهار فروند هواپیمای ای تی آر نیز تحویل می گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود ایران برای نوسازی ناوگان خود در یک فرایند 10 ساله به حدود 500 فروند هواپیمای جدید نیاز خواهد داشت.

    برچسب ها