عصر خودرو

سومین نشست همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه در شهر وان آغاز شد

عصر بازار- سومین نشست همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه روز سه شنبه در هتل هیلتون شهر وان ترکیه و تحت عنوان 'پروژه ابتکار شرق آناتولی و فرصت هایی برای تجارت ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار' آغاز شد.

سومین نشست همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه در شهر وان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این نشست مشترک دو روزه با همکاری آژانس توسعه شرق آناتولی ترکیه، موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی(تاسام) و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با مشارکت مدیران و فعالان اقتصادی دو کشور در استان وان برگزار می شود.

    نخستین نشست مشترک همکاری های ایران و ترکیه در سال 2014 در شهر وان و دومین دور این نشست نیز در 26 و 27 دسامبر سال 2015 میلادی در تهران برگزار شد.

    در این نشست دو روزه، تعمیق روابط اقتصادی متقابل با حضور سیاست گزاران، سازمان های مردم نهاد، کارآفرینان، بازرگانان و رسانه های دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    بررسی فرصتهای ارتقای حجم مبادلات تجاری دو کشور به سطح 30 میلیارد دلار پیش بینی شده و گسترش مراودات بین سیاست گزاران و فعالان عرصه اقتصادی نیز از جمله اهداف جنبی این نشست تعیین شده است.

    همچنین در این نشست، فعالان و صاحب نظران عرصه رسانه دو کشور نیز با برگزاری بحث ها و نشست های تخصصی، شیوه های ارتقای ایفای نقش رسانه ها در توسعه مناسبات دو کشور و راه های مدیریت تنش های رسانه ای و مطبوعاتی را بررسی می کنند.

    در این نشست، پنل های جانبی تحت عنوان 'تجارت خارجی و پشتیبانی'، 'گسترش گردشگری و نقش استان های مرزی'، 'نقش رسانه های ایران و ترکیه در توسعه و آینده گردشگری دو کشور'، 'سرمایه گذاری و تفاهم در زمینه انرژی و توسعه زیر ساخت ها'، 'دیپلماسی اجتماعی، زبان و آموزش، اقتصاد و روابط دو جانبه' نیز برگزار می شود.

    برچسب ها