عصر خودرو

نوبخت:

درآمد نفت طی ۴ سال گذشته ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۷۹۳ میلیارد تومان یعنی ۱۱۰ درصد رقم اعتبارات مصوب ۱۶۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

درآمد نفت طی ۴ سال گذشته ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه آبرسانی به شهرها و روستاها، ایجاد تأسیسات فاضلاب و اصلاح شبکه توزیع آب اظهار داشت: کشور با محدودیت منابع روبه‌رو بوده و در گستره کشور نیز مطالبات و خواسته‌هایی از سوی مردم مطرح می‌شود که دولت باید نسبت به آنها اقدام می‌کرد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه از سال 92 تا 95 منابع اصلی درآمد کشور (نفت) بوده، قیمت آن از 104 دلار به 44 دلار کاهش پیدا کرد و از سال 88 تا 91 درآمدهای نفتی بالغ بر 251 میلیارد دلار بود که براساس گزارش رسمی از سال 92 تا 95 این منابع به 157 میلیارد دلار کاهش یافت.

    وی افزود: هرچند با نرخ تسعیر به جای دلار 1226تومان مثلاً دلار 3 هزار تومان حساب شد، با این حال افت این منابع را داشتیم.

    نوبخت با اشاره به اینکه رقم اعتبارات مصوب برای مجموعه خوزستان بالغ بر 1630 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: با این پول نمی‌توانستیم همه مشکلات خوزستان را حل کنیم، بلکه لیست محدودی که متعهد شدیم، را به انجام رساندیم. قصد ما حل همه مشکلات نبود، بلکه منابع محدود بود و براساس توان تعهد کردیم. در حال حاضر 1793 میلیارد تومان یعنی 110 درصد طبق تعهدات سفر به خوزستان بنابه دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پرداخت شده است.

    وی تأکید کرد: 3500 میلیارد تومان برای احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام مصوب شد و به طور متوسط سالانه 1200 میلیارد تومان هزینه شد که در همین فاصله نمایندگان استان‌های دیگر درخواست‌هایی در حد چند میلیارد تومان داشتند، اما رد شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: 10 هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب در بودجه 96 پیش‌بینی شده و موظفیم تا روزی که مسئولیت داریم، کار را پیش ببریم.

    وی گفت: برای این تفاهم‌نامه یک سبد مالی (پرتفوی)‌ در نظر گرفته شده و سازمان برنامه بودجه کل مبالغ و فاینانس را تضمین می‌کند.

    برچسب ها