عصر خودرو

راشاتودی اعلام کرد؛

تهدید چین به سیاست‌های دامپینگی فولاد آمریکا

عصر بازار- دولت چین تهدید کرد: در صورتی که آمریکا علیه واردات فولاد از چین به آمریکا تعرفه گمرکی بالاتری اعمال کند این کشور نیز سیاست‌های تلافی‌جویانه علیه شرکت‌های مالی و دانش‌بنیان آمریکایی اعمال خواهد کرد.

تهدید چین به سیاست‌های دامپینگی فولاد آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، روزنامه چای‌نا دیلی به نقل از مقامات چین اعلام کرد:انجام هرگونه تحقیقات و اعمال سیاست ضد دامپینگ بر فولاد چین از سوی آمریکا می تواند به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه متقابل توسط چین علیه شرکت های آمریکایی شود.

    در گزارش این روزنامه دولتی آمده است: به نظر می‌رسد آمریکا با ارائه طرح غیرقابل توجیه تحقیق در واردات فولاد از چین می‌خواهد به صورت یکجانبه مشکلات دو یا چند جانبه را حل کند.

    این گزارش تأکید دارد که این بازرسی‌ها می‌تواند به کاهش صادرات فولاد چین به آمریکا منجر شود.

    این روزنامه چینی در گزارش خود آورده است، در صورتی که آمریکا چنین اقدام حمایتگرانه‌ای را اجرا کند دیگر کشورها نیز اقدامات تلافی‌جویانه متناسبی را علیه شرکت‌های آمریکایی که در حوزه‌های مالی و دانش‌بنیان فعالیت می‌‌کنند اتخاذ خواهند کرد که این مسئله به نفع هیچ‌ یک از طرفین نخواهد بود.

    در این گزارش از دولت آمریکا خواسته شده تا از ساختار سازمان تجارت جهانی برای حل مناقشه استفاده کند.

    پنج‌شنبه گذشته دونالد ترامپ دستور بررسی دامپینگ قیمت کالا در آمریکا توسط چین و دیگر واردکنندگان به این کشور را صادر کرد.

    در ماه آوریل گذشته کمیسیون اروپایی در راستای اجرای سیاست‌های ضد دامپینگ تعرفه واردات ورق فولاد نبرد گرم را از چین حدود 10 درصد افزایش داد.

    برخی شرکت‌های تولیدکننده فولاد معتقدند به دلیل تولید بیش از نیاز فولاد در چین این کشور فولاد را با قیمت کمتر از میزان سوددهی عرضه می‌کند.

    ابتدای سال جاری میلادی پکن متعهد شد تا طی 5 سال آینده سالانه 150 میلیون تن از تولید فولاد خود بکاهد اما نه تنها تولید فولاد این کشور کاهش نیافت بلکه طی ماه‌های گذشته افزایش داشته است.

    برچسب ها