عصر خودرو

با رشد ۸۰درصدی نسبت به سال ۹۴؛

صادرات ۷۸۰میلیون بشکه نفت از پایانه خارک طی سال گذشته

عصر بازار- مدیر عملیات شرکت پایانه‎های نفتی ایران گفت: پارسال حدود ۷۸۰میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارک صادر شد.

صادرات ۷۸۰میلیون بشکه نفت از پایانه خارک طی سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، غلامحسین گرامی اعلام کرد: پارسال بیش از 230میلیون بشکه نفت خام سبک، بیش از 480میلیون بشکه نفت خام سنگین و حدود 70میلیون بشکه نفت خام فروزان از پایانه خارک صادر شد.

    وی افزود: در سال 94، 432میلیون بشکه نفت خام از این پایانه صادر شده بود و به واسطه برجام، صادرات نفت در سال 95با افزایش قابل توجهی رو‌به‌رو شد.

    مدیر عملیات شرکت پایانه‎های نفتی ایران با اشاره به پهلودهی بیش از 800کشتی برای دریافت نفت خام در پایانه خارک در سال 95، ادامه داد: در سال 94حدود 540 کشتی پهلودهی شده بود.

    وی به توضیحاتی درباره زمان ذخیره شده (Saved Time)، اختلاف میان زمان تعیین شده بر اساس GTC و مدت زمان واقعی (Compact Act) و دموراژ پرداخت و افزود: بدی آب و هوا از جمله دلایل منجر به تاخیر در فرآیند بارگیری و صادرات است به‌طوری‌که در سال 95، 128روز بدی آب و هوا داشتیم و اسکله‎ها در برخی از این روزها بسته می‌شد.

    مدیر عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران به راه‎اندازی دستگاه SRJ (سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در کف مخازن ذخیره‎سازی نفت خام) روی مخازن در سال 95 اشاره کرد و گفت: پارسال میزان آماده به‌کاری مخازن 89درصد و میزان آماده بکاری اسکله‎ها 98درصد بوده است و این میزان آمادگی از برگزاری جلسات عملیاتی روزانه و پیگیری مستمر فرایند کار نشات گرفته است.

    به گفته وی، میزان آماده بکاری مخازن و اسکله‎ها در سال 94به ترتیب 82و 87درصد بوده است.

    گرامی از رشد 48درصدی میزان صادرات میعانات گازی از پایانه عسلویه شرکت پایانه های نفتی ایران در سال 95نسبت به سال 94خبر داد و گفت: پارسال 206میلیون بشکه میعانات گازی از این پایانه صادر شد.

    نوسازی ناوگان دریایی در پایانه‎های نفتی ایران

    این مقام مسئول به تشریح برنامه‎های آینده شرکت پایانه‎های نفتی ایران نیز پرداخت و گفت: امسال نوسازی ناوگان دریایی را با اقدام‎هایی‎ از جمله اجاره چهار فروند یدک‎کش در دستور کار داریم و برآنیم بیش از پیش از توان شرکت‎های خصوصی بهره‎مند شویم.

    وی با بیان این‎که هم‎اکنون 2فروند یدک‎کش در حال ساخت است، از تعمیرات زیرآبی و پیگیری ساخت شناورها، آموزش نیروی انسانی، پیگیری ایجاد حوضچه‎های شناور در عسلویه، بروز رسانی و تکمیل گواهینامه‎ها، توپکرانی خطوط لوله و رسوب زدایی از مخازن به عنوان دیگر برنامه‎های این شرکت نام برد و گفت: امسال قرارداد سواپ خواهیم داشت و صادرات نفت غرب کارون از طریق پایانه خارک نیز در دستور کار است.

    برچسب ها