عصر خودرو

تولید تجمعی میدان نفتی آذر از مرز ۵۰۰هزار بشکه عبور کرد

عصر بازار- تولید تجمعی میدان نفتی آذر در حالی از مرز ۵۰۰هزار بشکه گذشت که قرار است تولید روزانه آن در پایان اردیبهشت ماه امسال به ۳۰هزار بشکه در روز برسد.

تولید تجمعی میدان نفتی آذر از مرز ۵۰۰هزار بشکه عبور کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازشرکت ملی نفت ایران، کیوان یاراحمدی، مجری طرح توسعه میدان آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: مرحله نخست تولید زودهنگام این طرح اواخر پارسال به میزان 15هزار بشکه در روز آغاز شد و تاکنون بیش از 500هزار بشکه از این میدان مشترک تولید شده است.

    وی افزود: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شد، برنامه افزایش تولید میدان آذر به 30هزار بشکه در روز تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملیاتی می‎شود.

    میدان مشترک آذر با ظرفیت تولید 15هزار بشکه نفت در روز، مرحله نخست تولید زودهنگام خود را پشت سر گذاشته و قرار است این رقم در بهار امسال به 30هزار بشکه در روز برسد. هدف‌گذاری تولید، 65هزار بشکه در روز است و امید است این میزان تولید تا کمتر از دو سال دیگر محقق شود. ضریب بازیافت کنونی میدان آذر 16درصد است و با وجود هدف‌گذاری تولید 65هزار بشکه، وزیر نفت تاکید دارد که توسعه این میدان باید در فاز دوم و برای افزایش تولید به 100هزار بشکه در روز ادامه یابد.

    گازهای همراه نفت میدان آذر، بخشی از خوراک ان‎جی‎ال 3100خواهد شد. کارخانه گاز و گاز مایعی که عملیات اجرایی آن با هدف جلوگیری از سوزانده شدن روزانه 270 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت، شهریور ماه پارسال در منطقه چشمه خوش دهلران آغاز شد و بهره برداری از این کارخانه، پشتوانه محکمی برای فعالیت پتروشیمی بزرگ دهلران خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، علاوه بر افزایش تولید در میدان مشترک آذر، آغاز تولید در میدان مشترک یاران جنوبی و افزایش تولید در میدان مشترک آزادگان جنوبی، از دیگر اهداف توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران است که تحقق آن در بهار امسال در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها