عصر خودرو

قائم مقام نعمت زاده خبر داد؛

۱۵۰ میلیون یورو به ضمانت صادرات اختصاص می‌یابد

عصر بازار-قائم مقام وزیر صنعت گفت: قرار شد از صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیون یورو به عنوان سپرده در بانک ها قرار بگیرد تا با استفاده از آن ضمانت نامه های لازم برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی صادر شود.

۱۵۰ میلیون یورو به ضمانت صادرات اختصاص می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مجتبی خسرو تاج در نخستین همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق با بیان اینکه در جلسه توسعه صادرات به چهار محور مهم پرداخته شد، گفت: نخستین موضوع مورد بحث این جلسه ضمانت نامه های لازم برای انجام امور صادراتی بود. دومین محور بررسی فضای رقابتی برای محصولات صادراتی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان است. از سویی دیگر در مورد بسته های حمایتی صادراتی برای کشورهای مختلف دنیا مطرح شد و در نهایت درباره نقش بانک ها در چرخه صادرات بررسی هایی انجام گرفت.

    او ادامه داد: در جلسه توسعه صادرات مبحثی درباره نبود سیستم های بانکی مناسب برای صدور ضمانت نامه های مختلف در کشورهای دیگر وجود داشت که به دلیل مشکلات موجود در این زمینه صادرکنندگان در برخی موارد قادر به دریافت ضمانت نامه های لازم برای انجام صادرات نمی شدند. در این جلسه مقرر شد تا رئیس بانک مرکزی طی یک ماه آینده ترتیبی اتخاذ کند تا مشکلات مربوط به صدور ضمانت نامه های مختلف در کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند برطرف شود.

    این مقام مسئول افزود: پیشنهاد دادیم تا صادرکنندگانی که گردش مالی و صادراتی معادل 20میلیون دلار در سال را در کارنامه خود دارند، با تسهیل شرایط بتوانیم برای این دسته از افراد ضمانت های لازم را دریافت کنیم.

    به گفته خسرو تاج، در جلسه توسعه تجارت مقرر شد تا از صندوق توسعه ملی 150میلیون یورو به عنوان سپرده در بعضی از بانک ها قرار بگیرد تا بتوانند با استفاده از آن ضمانت نامه های لازم برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی را صادر کنند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در برخی اوقات نوسانات نرخ ارز موجب متضرر شدن صادرکنندگان می شد، اظهار کرد: به عنوان مثال روبل در چند مدت اخیر با افت ارزش مواجه بود که به این ترتیب صادرکنندگانی که در مقابل امر صادرات ارز روبل دریافت می کردند، متضرر می شدند. بنابراین مقرر شد، صندوق ضمانت صادرات این اختلاف را پوشش دهد.

    به گفته خسرو تاج طبق تبصره 14برای حمایت از صادرات مبلغی معادل 400میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها