عصر خودرو

دولتی‌ها ممنوع از دریافت حقوق و پاداش

لیست کامل هیأت مدیره شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی

عصر بازار: در حالی نام تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد مشغول به کار و بازنشستگان دولتی در هیأت مدیره شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی به چشم می‌خورد که دریافت حقوق و پاداش از این شرکت‌ها بر اساس قانون بودجه ۹۴ بر خلاف قانون است.

لیست کامل هیأت مدیره شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بند (د) تبصره 18 لایجه بودجه سال 94 هرگونه پرداخت حقوق، حق حضور در جلسات و پاداش نقدی و غیرنقدی به کارکنان شاغل دولت و پرداخت حقوق به بازنشستگان دولت که به عنوان عضو هیات مدیره غیر موظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه به عنوان نمایندگان اشخاص حقوقی در می‌آیند را ممنوع کرده است.

    بر اساس این گزارش، با این وجود نام برخی از مدیران ارشد و بازنشستگان صنعت نفت در لیست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی خودنمایی می‌کند که در میان آنها از قائم‌مقام وزیر و معاونان سابق و فعلی وزیر نفت تا مدیران ارشد شرکت‌های ملی پتروشیمی و ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قابل مشاهده است.

    برخی از این مدیران به عنوان نماینده شرکت‌های شبه‌دولتی یا سهام عدالت در هیئت مدیره این شرکت‌ها عضویت دارند و بعضی از آنها به ازای هر جلسه حضور در جلسه هیئت مدیره بیش از 850 هزار تومان دریافت می‌کنند. این مبلغ به غیر از پاداش سالیانه اعضای هیئت مدیره است که آن هم از نظر قانونی تایید نشده است،البته این نکته نیز نباید از یاد برود که بعضی از این بازنشستگان نیز از حقوق و پاداش عضویت در هیئت مدیره این شرکت‌ها استفاده نمی‌کنند.

    لیست کامل اعضای هیئت مدیره شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی از اینجا قابل دریافت است.

     

    برچسب ها