عصر خودرو

مشاور انجمن سنگ‌آهن ایران خبر داد:

شاخص قیمت جدید سنگ‌آهن در ساعت ۲ بعد از ظهر امروز

عصر بازار: مشاور انجمن سنگ‌آهن ایران از رونمایی شاخص جدید قیمت سنگ‌آهن در سایت مرجع بین‌المللی متال ‌بولتن در ساعت ۲ بعد از ظهر خبر داد.

شاخص قیمت جدید سنگ‌آهن در ساعت ۲ بعد از ظهر امروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اسماعیل ایزدی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجمن و متال بولتن قرار است شاخص قیمت جدید سنگ‌آهن با محاسبات جدیدی به وقت تهران ساعت دو بعدازظهر امروز اعلام شود.

    او با بیان اینکه تغییر شاخص قیمت سنگ‌آهن با هدف نزدیک شدن به عدد واقعی از سوی انجمن سنگ‌آهن صورت گرفت، افزود: حدس و گمان انجمن درخصوص شاخص قیمت سنگ‌آهن در یومتال مبنی بر این بود که این سایت مرجع ذی‌نفع خریداران چینی است و نباید مبنای قیمت‌گذاری سنگ‌آهن صادراتی ایران باشد. از این رو قیمت‌گذاری را برعهده سایت مرجع متال بولتن که ذی‌نفعی ندارد، محول کرده‌ایم.

    مشاور انجمن سنگ‌آهن ایران تصریح کرد: برای اولین بار است که این سایت مرجع شاخص سنگ‌ آهن ایران را با عیار 60 درصد محاسبه و اعلام می‌کند زیرا عیار سنگ‌آهن‌ استرالیا 62 درصد و برزیل 65 درصد است.

    این کارشناس با بیان اینکه محاسبه قیمت شاخص سنگ‌آهن در این مرجع توسط انجمن، واسطه‌ها و خریداران چینی انجام می‌شود، گفت: جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های آماری ارائه شده و انجمن هم از نتیجه محاسبه اطلاعی ندارد که قرار است چه رقمی و با چند درصد افزایش اعلام خواهد شد.

    ایزدی افزود: انجمن سنگ‌آهن ایران با این تغییر شاخص قیمت‌گذاری خاطرجمع شده است که دیگر مرجعی ذی‌نفع مسوول قیمت‌گذاری سنگ‌آهن صادراتی نیست و به قیمت واقعی محصول نزدیک خواهد بود. البته در بازار داخلی تقاضا برای سنگ‌آهن دانه‌بندی شده کم است و بیشتر صادرات آن رونق دارد.

    او در پاسخ به این سوال که مبنای قیمت‌گذاری سنگ‌آهن در بازار داخلی هم این شاخص جدید است یا خیر، گفت: مکانیزم قیمت‌گذاری در بازار داخلی و قیمت فروش سنگ‌آهن به فولادسازان تغییر می‌کند زیرا خود وزارتخانه قیمت خرید سنگ‌آهن را تعیین می‌کند. گرچه ممکن است پس از مدتی از این قیمت مرجع در بازار داخلی هم استناد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها