عصر خودرو

نعمت زاده اعلام کرد:

پس از برجام ۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت به تصویب رسید

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت : بعداز برجام ( توافق جامع مشترک ایران با ۵+ ۱ ) بالغ بر ۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این بخش به تصویب رسید و طرف های خارجی با همتایان ایرانی شریک شدند .

پس از برجام ۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا, مبنی بر اینکه منتقدین دولت براین باورند، برجام دستاوردی برای بخش صنعت و معدن به همراه نداشته ، اظهار داشت: عملکردی که در این زمینه با تلاش فعالان این عرصه صورت گرفته، رضایت بخش است و اکنون شرکت های خارجی با طرف های ایرانی از 30 درصد به بالا شراکت کرده اند و مواردی هم به 100 درصد رسیده اند.
    وی افزود: مجموع سرمایه گذاری مزبور در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ( وزارت امور اقتصادی و دارایی ) مصوب شده و در زمینه های مختلف از جمله صنعت خودرو سازی این مهم وجود دارد.
    وزیر صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: تعداد 170 تا 180 پروژه است و از تعداد 150 پروژه آن 76 پروژه کار اجرایی شروع شده، 26 پروژه راه اندازی و 48 پروژه در شرف اجرا قرار دارد .
    وی تاکید کرد: مجموع موارد یاد شده، قبل از توافق برجام وجود نداشته، مواردی از کشور ترکیه و افغانستان بودند که دامنه محدودی داشته و افغان ها در واقع برای صادرات به کشور خود، اینجا سرمایه گذاری کرده اند.
    نعمت زاده گفت: اکنون پروژه سرمایه گذاری خارجی ایران خودرو آماده افتتاح است، مشارکت سیتروئن صورت گرفته، صنایع مربوط به سلامت ( تجهیزات پزشکی) ، شیمیایی، غذایی، تجهیزات، ماشین سازی، تجهیزات نفت وگاز و در واقع این موارد سرمایه گذاری خیلی درشت نیست.
    وی اضافه کرد: تاکنون هیچیک از توافق ها منجر به انصراف نشده و یکی دو مورد به عقب افتاده، مواردی بوده که باید مسایلی را حلاجی می کردند و از جمله هواپیمای بوئینگ سه ماه از موعد مقرر به تعویق انداخته است.
    وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: واقعیت اینکه هیچیک از طرف های خارجی مذاکرات و توافق ها را پس نگرفته اند، بنابراین موضوع روشن است .
    وزارت صنعت، معدن وتجارت دیماه 95 اعلام کرد: براساس چارچوب اقتصاد مقاومتی و فضای پسابرجام 117 سند همکاری با شرکت های معتبر خارجی امضا شد که بیش از 53 درصد آنها به مراحل اجرای سرمایه گذاری مشترک وارد شده است.
    برپایه این اطلاعات از مجموع اسناد امضا شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب اقتصاد مقاومتی، 36 سند تفاهمنامه امضا و 18 قرارداد نهایی شده بود.

    برچسب ها