عصر خودرو

روایت مرکز آمار از کاهش رشد اقتصادی در ۳ ماهه سوم ۹۵ + جدول

عصر بازار- مرکز آمار ایران رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم سال ۹۵ را منتشر کرد. تحلیل جداول منتشر شده، حاوی نکات مهمی است.

روایت مرکز آمار از کاهش رشد اقتصادی در ۳ ماهه سوم ۹۵ + جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران، میزان رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1376 را برای 9 ماه نخست 1395 نسبت به 9 ماهه 1394 اعلام کرد.

    براساس این گزارش رشد تولید ناخالص داخلی در این مدت 7.2 درصد بوده که نسبت به رشد 7.4 درصدی اعلام شده، کاهش نشان می‌دهد. سهم بخش کشاورزی از این رشد 0.8، سهم صنعت معدن 3، سهم خدمات 3.1  و سهم خالص مالیات بر واردات 0.3 درصد بوده است.

    ارزش افزوده استخراج نفت و گاز طبیعی، سهمی افزون بر 32.2 درصد در عدد رشد اقتصادی کشور داشته است. به این معنا که 2.3 درصد از کل 7.2 درصد مرهون افزایش استخراج نفت و گاز طبیعی بوده است.

    بر این اساس از رقم 7.2 درصد، بیشترین سهم به ترتیب مربوط به «استخراج نفت و گاز طبیعی» با 2.3 درصد، «صنعت» و همچنین «حمل‌و نقل، انبارداری و ارتباطات» با 0.9 درصد، «کشاورزی» با 0.8 درصد و «عمده و خرده فروشی، هتل، رستوران» با 0.6 درصد بوده است.

    همچنین بخشهای «ساختمان» و «سایر معادن» به ترتیب با 4.6- درصد و 0.6- درصد رشد منفی داشته‌اند که موجب شده رشد اقتصادی کل حدود 0.5 درصد کاهش داشته باشد.

    جدول تحلیلی ارقام منتشر شده ذیلاً آمده است.

    برچسب ها