عصر خودرو

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران:

دولت تدابیر ویژه ای برای خروج بازار سرمایه از بحران اتخاذ کند

عصر بازار: رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: شرایط بورس تهران از مرز رکود گذشته و باید نسبت به شرایط پیش آمده نگران بود و لازم است دولت برای خروج بازار سرمایه از بحران، تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.

دولت تدابیر ویژه ای برای خروج بازار سرمایه از بحران اتخاذ کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اتاق تهران، علی سنگینیان در نشست اعضای کمیسیون یادشده، اظهار داشت: بورس تهران از دی ماه 1391 روند نزولی داشته و نزدیک به 21 ماه است که این شرایط ادامه دارد.

    این متخصص بازار سرمایه تصریح کرد: روند نزولی بازار سرمایه باعث شده که طی 21 ماه اخیر، 200 هزار میلیارد تومان، برابر با 60 میلیارد دلار از دارایی سرمایه گذاران، صندوق های بازنشستگی، بانک ها، بیمه ها و دولت دارایی های این بازار کاهش پیدا کند.
    رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: طی 6 ماه ابتدای امسال متوسط گردش معاملات در بورس تهران به 9 درصد کاهش یافته ومیانگین معاملات سهام در بورس تهران در این مدت به 147 میلیارد تومان رسیده که کمتر از یک سوم ارزش معاملات در دوره های رونق است.
    سنگینیان اضافه کرد: شاخص کل بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون، 1.5 درصد منفی شده اما شاخص 30 شرکت بزرگ با 8.5 درصد کاهش، نشان از وضع نامطلوب واحدهای شاخص صنعتی و اقتصادی کشور است.
    وی موضوع نامه اخیر چهار وزیر کابینه یازدهم خطاب به رییس جمهور را یادآور شد و گفت: این نامه به بحران بازار سرمایه اشاره دارد اما باید توجه کرد که بخشی از اتفاقات رخ داده ناشی از سیاست ها و تصمیماتی است که توسط همین وزارتخانه ها اتخاذ شده است.
    رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: بازار سرمایه از عدم توجه دولت و بخشی نگری در سیاست گذاری آسیب دیده و به مرز بحرانی رسیده است و سرمایه گذاران خارجی به طور جدی این ناهماهنگی ها را رصد می کنند.
    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به تازگی طی نامه ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول تدوین برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه را خواستار شد.
    در این نامه سه محور هدایت تأمین مالی نیازهای بلندمدت به سمت بازار سرمایه و یا منابع خارجی، هدایت تأمین مالی نیازهای بنگاه های بزرگ اقتصادی از طریق بازار سرمایه و بازنگری در قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت تعمیق و افزایش سهم آن در تأمین مالی اقتصاد در بخش بازار سرمایه به عنوان دومین بند مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها