عصر خودرو

پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی فولاد

عصر بازار- انجمن جهانی فولاد (ورلداستیل) اعلام کرد تقاضای جهانی برای فولاد در سال ۲۰۱۷ به دلیل احیای اقتصادهای توسعه یافته و تسریع رشد در بازارهای نوظهور و در حال توسعه، بیش از آنچه در گزارش قبلی این نهاد پیش بینی شده بود، رشد خواهد کرد.

پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، طبق پیش بینی جدید انجمن جهانی فولاد، تقاضا در سال 2017 به میزان 1.3 درصد رشد کرده و به 1.535 میلیارد تن می‌رسد و در سال 2018 با 0.9 درصد رشد، به 1.549 میلیارد تن بالغ می‌شود.

    ورلداستیل نماینده بیش از 160 تولیدکننده فولاد است که در 85 درصد تولید جهانی سهم دارند. این نهاد صنعتی در اکتبر سال میلادی گذشته پیش بینی کرده بود تقاضای جهانی برای فولاد در سال 2017 به میزان 0.5 درصد رشد خواهد کرد.

    صنعت فولاد که حدود 900 میلیارد دلار در سال ارزش دارد، معیاری برای سنجش سلامت اقتصاد جهانی است.

    بر پایه گزارش انجمن جهانی فولاد، روسیه و برزیل از رکود خارج شده اند و انتظار می‌رود رشد اقتصادی هند ازسرگرفته شود. با این همه چین که حدود 45 درصد از تقاضای جهانی برای فولاد را به خود اختصاص می‌دهد، رشد ضعیف‌تری خواهد داشت.

    طبق پیش بینی ورلداستیل، تقاضای چین برای فولاد در سال میلادی جاری به دلیل ضعیف شدن تاثیر تدابیر محرک مالی دولت، ثابت مانده و به 681 میلیون تن می‌رسد و در سال میلادی آینده دو درصد کاهش پیدا کرده و 667.4 میلیون تن خواهد بود.

    در مقابل، انتظار می‌رود تقاضا برای فولاد در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه بجز چین، امسال چهار درصد رشد کرده و به 452.7 میلیون تن برسد و در سال میلادی آینده 4.9 درصد توسعه یافته و به 474.9 میلیون تن بالغ شود.

    ورلداستیل برآورد خود از رشد تقاضا در سال میلادی گذشته را از 0.2 درصد به یک درصد افزایش داد که به دلیل افزایش مصرف فولاد در چین بود.

    قیمتهای فولاد بدنبال تقاضای رو به رشد و کاهش ظرفیت تولید در چین و همچنین مجموعه ای از تدابیر ضد دامپینگ علیه صادرات فولاد چین، صعود کرده اند.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت مشاوره صنعتی MEPS در گزارشی اعلام کرد قیمتهای فولاد از دسامبر سال 2015 که قیمتها به پایین‌ترین حد در 12 سال اخیر رسیده بوده اند، حدود 45 درصد رشد کرده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو