عصر خودرو

حسن‌نژاد:

دولت اقدام‌قاطعی برای نجات‌بورس انجام دهد

عصر بازار: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه بازار سرمایه ایران فقط دست به دست شدن سهام شرکت‌ها است و نقش تامین مالی را انجام نمی‌دهد، گفت: نسبت به آینده بورس یک فضای ناامیدی شکل گرفته است و دولت باید یک اقدام قاطع برای نجات بورس انجام دهد.

دولت اقدام‌قاطعی برای نجات‌بورس انجام دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمدحسن‌نژاد درمورد وضعیت این روزهای بازارسرمایه ایران، گفت:همه انتظار داشتند با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای بازار روندی رو به رشد بگیرد،اما از زمان تصویب برجام و پایان مذاکرات وضعیت برعکس شد.

    نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به افت بورس،اظهارداشت: این وضعیت به مصاحبه‌های مسوولان برمی‌گردد،وزرا می‌خواستند بازار سرمایه تحت تاثیر روانی قرار نگیرد و مثلا بازار را بترسانند،ولی گویا خیلی ترساندند.

    بانک مرکزی با ابلاغ آیین نامه‌های شناسایی مطالبات مشکوک الوصول، فضای بازاربورس را به هم زد

    وی افزود: مثلا وزیر صنعت،معدن و تجارت می‌گوید هیچ خبری نیست و رکود اقتصادی داریم، برجام بر اقتصاد هیچ تاثیر ندارد و همه مشکلات سرجای خود است و این باعث شد که فضای ناامیدی نسبت به آینده ایجاد شود.

    عضوناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به برخی تصمیم گیری‌ها، افزود: بحث تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، نرخ بهره مالکانه معادن، موضوع کاهش فروش شرکت‌های خودرویی و...، همه اینها باعث شد بازار با یک بد بینی نسبت به آینده مواجه شود.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،ادامه داد:همچنین بانک مرکزی با ابلاغ آیین نامه‌های خود مبنی بر شناسایی مطالبات مشکوک الوصول بانکی؛ فضای بازار و صنایع بورسی را به هم زد و این باعث سردرگمی شد.

    وی با بیان اینکه دولت باید یک اقدام قاطع و هماهنگ انجام دهد تا بازار سرمایه روند رو به رشد بگیرد، تاکید کرد: بورس دماسنج اقتصادی کشوراست و این فضایی که در اقتصاد ایران حاکم شده ، تاثیر خود را روی بورس و سودآوری آتی شرکت‌های بورسی گذاشت.

    بازارسهام ایران یا بنگاه معاملات سهام؟

    حسن نژاد با اشاره به رکود، بیان کرد: به این علت قیمت شرکت‌ها منفی شده است و این رکود این تاثیر خودش را بر وی شاخص بورس گذاشته است،ازطرفی هم سهامداران عمده برای اینکه سهم خود را نقد کنند،در صف فروش قرار می‌گیرند که متاسفانه باعث ضرر سهامدار خرد می‌شود.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ناظرین بازار و سازمان بورس عملکرد ضعیفی در حمایت از سهامدار خرد داشتند، گفت: متاسفانه بازار سرمایه ایران فقط دست به دست شدن سهام شرکت‌ها است و بورس نقش اصلی خود یعنی تامین مالی شرکت‌ها را انجام نمی‌دهد و می‌توان گفت بازار سهام  ایران بنگاه معاملات سهام است و بازار سهام واقعی نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها