عصر خودرو

هیات اوکراینی برای سرمایه گذاری به منطقه آزاد انزلی می آید

عصر بازار- در چارچوب توافق مذاکرات هیات ایرانی در کی یف پایتخت اوکراین، یک هیات اقتصادی از این کشور با هدف بررسی زمینه های همکاری به ویژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد بندر انزلی به ایران سفر می کند.

هیات اوکراینی برای سرمایه گذاری به منطقه آزاد انزلی می آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ر مذاکرات هیات ایرانی با حضور محمد بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران و رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با گنادی چیژیکوف رییس اتاق بازرگانی اوکراین، زمینه های همکاری های گسترده اقتصادی و تجاری بررسی شد.
    ابعاد مختلف همکاری ها به وِیژه ایجاد ارتباط تجاری و اقتصادی بین منطقه آزاد انزلی و اوکراین در این دیدار که روز پنجشنبه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.
    طرف اوکراینی همچنین از پیشنهاد برقراری خط کشتیرانی بین بندر اودسا تا بندر انزلی از طریق دریای سیاه، بنادر باتومی و پوتی گرجستان استقبال کرد و توافق شد، برای تحقق این موضوع همکاری ها و رایزنی ها ادامه یابد.
    راه اندازی این مسیر موجب کاهش زمان و کم شدن هزینه حمل بار می شود.
    از سوی دیگر، با توجه به زمینه های همکاری بخش های تجاری و سرمایه گذاری اوکراین با منطقه آزاد انزلی و تفاهم دو طرف، همچنین مقرر شد در آینده نزدیک یک هیات تجاری-اقتصادی به سرپرستی چیژیکوف رئیس اتاق بازرگانی اوکراین برای بررسی زمینه های همکاری به ایران سفر کند.
    اوکراین در شرق اروپا که کناره دریای سیاه و آزوف قرار دارد با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی هم‌مرز است.
    این کشور با مساحت 603 هزار و 268 کیلومتر مربع که اکنون حدود 46 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد، سال 1991 با فروپاشی شوروی استقلال یافت.
    اوکراین به دلیل توجه ویژه حکومت شوروی و موقعیت برتر اروپایی نسبت به دیگر جمهوری های وقت، مرکز صنایع پیشرفته ای مانند ساخت جنگ افزار، تجهیزات دقیق و هواپیما شد که هنوز هم در این بخش فعالیت های گسترده ای انجام می شود.

    برچسب ها