عصر خودرو

لبخند حافظ در اولین روز هفته؛

صعود دسته جمعی در بورس

عصر بازار: در نتیجه داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس تا یک قدمی هزار واحد رفت و با جهشی ۹۹۹ واحدی در عدد ۶۵هزار و ۸۶۰ قرار گرفت.

صعود دسته جمعی در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در داد و ستدهای اولین روز هفته ، همه متغیرهای بورسی صعود را تجربه کردند، خبرهای خوش از وین و احتمال توافق هسته ای امروز نشاط تازه ای را در تالار حافظ تزریق کرده بود و اکثر صنایعی که از رفع تحریم ها تاثیر مثبت میگیرند را با رشد مواجه کرد.

    همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 361 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 803 میلیارد ریال در 129 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. ارزش روز بازار نیز در عدد 286هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

    در بازار امروز نمادهای کشتیرانی، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، مپنا، بانک پاسارگاد و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین شاخص شناور آزاد نیز یک هزار و 444 واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم هم به ترتیب 827 و یک هزار و 395 واحد صعود را ثبت کردند.

    همچنین در این روز سه گروه بانک ها، خودرو و سرمایه گذاری ها در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    بیشترین افزایش قیمت ها نیز در نمادهای مهرکام پارس، دوده صنعتی پارس، لاستیکی سهند،کنتورسازی ایران،پارس الکتریک، بانک سینا و سرمایه گذاری رنا ثبت شد.

    این در حالی بود که نمادهای سیمان بهبهان،نورد آلومینیوم،شیشه رازی،گلتاش،قند ثابت،لعابیران و کاشی پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین سنگین ترین صف های خرید در این روز متعلق به نمادهای سرمایه گذاری رنا، ایران خودرو، سایپا، بانک سینا، حق تقدم نفت بهران، پاکشو و پارس الکتریک بود.

    در مقابل نمادهای نورد آلومینیوم، حق تقدم گلوکوزان، سیمان قائن، فولاد خراسان، بانک اقتصاد نوین و  سیمان خزر طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

    همچنین در پایان معاملات امروز بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای بانک صادرات، بانک ملت و بانک تجارت بود. نمادهای اوراق اجاره فولاد کاوه جنوب کیش،بانک صادرات و ایران خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

    برچسب ها