عصر خودرو

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری طلا در نیمه نخست امسال

عصر بازار: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: در چشم انداز افق ۱۴۰۴ و در اهداف بلندمدت، صادرات سالانه پنج میلیارد دلاری را برای طلا در نظر گرفته‌ایم که این رقم هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار است.

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری طلا در نیمه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمدولی اظهار کرد: صادرات مواد اولیه طلا ممنوع است، ولی صادرات مصنوعات طلا آزاد بوده و می‌توانیم بازار خوبی در این زمینه داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه صادرات سالانه 5میلیارد دلاری طلا دور از دسترس نیست ولی باید بسترهای این کار فراهم شود، افزود: در دو سال گذشته 800 میلیون دلار طلا صادر کردیم و این در حالی است که این رقم در سال جاری به حدود 100 میلیون دلار کاهش یافته است.

    هزینه تولید‌ بالاست
    وی با بیان اینکه متاسفانه هزینه تولید‌مان بالاست و این در حالی است که حمایت لازم از ما صورت نمی‌گیرد، بر ضرورت اجرایی شدن بحث مشوق‌های صادراتی در آستانه روز ملی صادرات تاکید کرد.

    محمدولی ادامه داد: باید صادرات به گونه ای باشد که هزینه تولید را پاسخگو باشد تا برای تولید‌کننده نیز مقرون به صرفه باشد.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر خاطرنشان کرد: صادر‌کنندگان در کشورهای همسایه از تسهیلات ارزانی برخوردارند و از طرفی معافیت بیمه ای نیز دارند و همین موضوع باعث می‌شود که بتوانند موفق عمل کنند.

    وی در عین حال بیان کرد: با توجه به عدم حمایت از این حوزه متاسفانه تولید‌کنندگان نمی توانند عملکرد خوبی داشته باشند و تسهیلات ارزان‌قیمتی نیز در اختیار این بخش قرار نمی‌گیرد.

    ضرورت اهمیت و توجه به معافیت مالیاتی
    وی با تاکید بر ضرورت اهمیت و توجه به موضوع معافیت مالیاتی و اثرات آن در عملکرد موفق تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: وقتی یک کارگر استخدام می‌کنیم باید یک سوم حقوق آن را به بیمه بدهیم و از طرفی هزینه های دیگری نیز داریم که منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده برای تولیدکننده و در نتیجه مقرون به صرفه نبودن صادرات برای تولیدکننده می‌شود.

    کشورهای حوزه خلیج فارس بازار خوبی برای صادرات طلا محسوب می‌شود
    وی همچنین با بیان این‌که کشورهای حوزه خلیج فارس بازار خوبی برای صادرات طلا محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌هایی که داریم، اگر دولت حمایت لازم را از ما انجام دهد می‌توانیم بازار کشورهای بلوک شرق را نیز به خود اختصاص دهیم.

    محمدولی تاکید کرد: اگر موانع و بستر‌ها توسط حاکمیت برای تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان هموار شود می‌توانیم در بخش صادرات طلا اشتغال 50 تا 100 هزار نیروی کار را فراهم کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها