عصر خودرو

طلا اوج گرفت

عصر بازار: پس از انتشار آمار ضعیف اشتغال آمریکا و افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تعویق افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو، بازار جهانی طلا روز چهارشنبه در بالاترین قیمت دو هفته اخیر به کار خود شروع کرد.

طلا اوج گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در بازار معاملات روز چهارشنبه با افزایش 0.5 درصدی با قیمت یک‌هزار و 152 دلار و 10 سنت معامله شد. این در حالی بود که در آخرین معاملات روز گذشته قیمت هر اونس طلا به یکهزار و 151 دلار و 20 سنت رسیده بود.

    نقدینگی بازار آسیا به دلیل تعطیلات یک هفته‌ای در چین بسیار پایین بوده است.

    اطلاعات منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که صادرات آمریکا از اقتصاد بیمار جهانی در ماه آگوست ضربه خورده و واردات این کشور از چین نیز افزایش یافته است. این اتفاقات موجب دامن‌زدن به گسترش بزرگترین کسری تجاری این کشور در 5 ماه اخیر شده است.

    آمار هفته گذشته در مورد وضعیت اشتغال ضعیف در کنار این آمار جدید باعث افت ارزش دلار و افزایش انتظارات برای بالابردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال آینده شد.

    دلار کم ارزش تر منجر به ارزان‌تر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارز‌ها می‌شود، در حالی که تاخیر در زمان افزایش نرخ بهره، بازار شمش‌های طلا را حمایت می‌کند.

    جانت یلن، رئیس فدرال رزرو، ماه گذشته اعلام کرده بود که انتظار دارد بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را از سال جاری شروع کند ولی آمار ضعیف اقتصادی آمریکا و نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی به‌طور کل تصمیم‌گیری را با مشکل روبرو کرده است.

    روز سه شنبه صندوق بین‌المللی پول با استناد به قیمت کالاهای اساسی و کندی رشد اقتصادی چین، پیش بینی خود را در مورد رشد جهانی برای دومین بار در سال جاری کاهش داد و هشدار داد که سیاست‌هایی با هدف افزایش تقاضا مورد نیاز است.

    بانک خلق (بانک مرکزی) چین روز چهارشنبه اعلام کرد:‌ «ارزش ذخایر طلای چین به 61.2 میلیارد دلار در انتهای ماه سپتامبر رسیده که نسبت به انتهای آگوست با کاهش مواجه شده است.»

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با قیمتی نزدیک به بیشترین مقدار 3 سال و نیم اخیر خود 15 دلار و 95 سنت معامله شد. پلاتین و پالادیوم نیز در بازار امروز با افزایش قیمت کار خود را آغاز کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها