عصر خودرو

رییس سازمان بورس خبر داد:

تمایل کشورهای اروپایی به انتشار اوراق اسلامی

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی در خصوص آخرین ابزارهای مالی و اسلامی ارائه می شود، گفت:این ابزارها هم اکنون در تمامی نظام های مالی در حال استفاده است.

تمایل کشورهای اروپایی به انتشار اوراق اسلامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دکتر شاپور محمدی با بیان مطلب فوق افزود:برای مثال کشورهایی مانند آلمان، چین، بلژیک و فرانسه که دین رسمی آنها اسلام نیست هم اکنون در این دوره حضور یافتند و از ابزارهای مالی اسلامی در نظام مالی خود استفاده می کنند.

    عضو شورای عالی بورس در ادامه افزود:حجم ابزارهای مالی در کشورهای مالزی و عربستان قابل توجه است و آنها نیز سالانه مبالغ زیادی از این اوراق را منتشر می کنند.

    وی مزیت ابزارهای مالی اسلامی را در این دانست که مبالغ آنها برای هدف خاصی استفاده می شود و اظهار داشت:سرمایه گذاران در ابزارهای مالی اسلامی از ابتدا تا انتها در جریان چگونگی هزینه کرد سرمایه خود هستند.

    دکتر محمدی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص ابزارهای مالی در دست بررسی تصریح کرد: اوراق منفعت از جمله اوراقی است که انتشار آن هم اکنون مورد توجه است. اوراق «منفعت» در کمیته فقهی نهایی شده و امیدواریم منتشر شود.

    سخنگوی سازمان بورس، در خصوص اوراق مشتقه ارزی نیز اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه آمادگی کامل دارد و تصمیم نهایی با بانک مرکزی است.

    دکتر محمدی تصریح کرد: در نهمین دوره بازار سرمایه اسلامی 18 کشور حضور داشتند که 5 کشور از آنها برای اولین بار در این رویداد شرکت می‌کنند؛ ضمن اینکه 32 میهمان خارجی نیز تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، به نحوی که یافته‌های مربوط به ابزارهای مالی و اسلامی و تشریک مساعی در جهت گسترش ابزار در بازار سرمایه بین‌المللی لحاظ شود.

    برچسب ها