عصر خودرو

روند رشد قیمت طلای جهانی متوقف شد

عصر بازار- طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه بدنبال بهبود ارزش دلار، کاهش یافت اما تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون کره شمالی و نگرانی‌ها نسبت به انتخابات فرانسه همچنان از این فلز به عنوان دارایی امن حمایت کرد.

روند رشد قیمت طلای جهانی متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1286.40 دلار رسید. این فلز روز دوشنبه به رکورد 1295.42 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در پنج ماه اخیر بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.4 درصد کاهش یافت و به 1288.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 2.20 دلار افزایش یافته و در 1294.10 دلار بسته شده بود که ششمین افزایش روزانه متوالی بود.

    کره شمالی روز یکشنبه یک آزمایش موشکی ناموفق داشت و تنشهای ژئوپلیتیکی را افزایش داد. تنشهای منطقه ای طی هفته‌های اخیر که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا موضع خصومت آمیزی در قبال پیونگ یانگ اتخاذ کرده است، افزایش یافته اند. مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا، ژاپن را نسبت به تعهد واشنگتن برای مهار بلندپروازیهای هسته ای و موشکی کره شمالی مطمئن ساخت. وی پیش از این هشدار داده بود حملات اخیر آمریکا به سوریه و افغانستان، قاطعیت این کشور را نشان می دهد.

    به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، به دلیل تنشهای ژئوپلیتیکی که پیرامون آزمایشهای موشکی اخیر کره شمالی ایجاد شده است و همچنین با انتظارات برای افزایش تدریجی نرخهای بهره آمریکا، طلا وضعیت مثبت‌تری پیدا کرده است. این فلز از محدوده قیمت 1200 تا 1250 دلار که در چند هفته گذشته داشت، صعود کرده و محدوده قیمت اکنون بین 1270 دلار تا 1310 دلار خواهد بود.

    شاخص دلار روز چهارشنبه صعود کرد اما تحت تاثیر آمار ضعیف از آغاز ساخت مسکن در آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به مذاکرات تجاری میان آمریکا و ژاپن، نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر قرار گرفت. طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا دلار قوی‌تر، جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود، کمتر می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، در فرانسه سرمایه گذاران در آستانه برگزاری نخستین دور از انتخابات ریاست جمهوری در یکشنبه آینده نگران مانده اند. ابهام نسبت به نتیجه انتخابات و نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت اقتصاد اروپا در صورت پیروزی احزاب مخالف یورو در فرانسه، ممکن است باعث شود تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن افزایش پیدا کند و اخبار و نظرسنجی‌های مرتبط با آن، بر جهت حرکت طلا در کوتاه مدت تاثیر خواهد گذاشت. اعلام انتخابات زودهنگام از سوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس هم به فهرست ابهامات و ریسکهای کنونی افزوده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 18.21 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، در 972.45 دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 769.80 دلار رسید.

    برچسب ها