عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه:

اعتقادی به ورشکستگی صنعت کارگزاری نیست

عصر بازار: برای بررسی موضوع ورشکستگی شرکت های کارگزاری شاخص‌های مختلفی باید مورد به مورد بررسی شود تا بتوان نظرکلی در مورد ورشکستگی ارائه کرد.

اعتقادی به ورشکستگی صنعت کارگزاری نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه با بیان مطلب فوق، افزود: اعتقادی به ورشکستگی صنعت کارگزاری ندارم و فقط صنعت کارگزاری مانند دیگر صنایع کشور از رکود حاکم در اقتصاد بی نصیب نمانده است.

    طحانی با اشاره به استفاده برخی کارگزاری‌ها از اعتبارات بانکی تصریح کرد: استفاده از تسهیلات بانکی توسط کارگزاری ها و رکود ایجاد شده مشکلاتی برای بازپرداخت این شرکت‌ها ایجاد می کند اما برخی دیگر از این شرکت‌ها بدون استفاده از منابع بانکی روند محکمتری را سپری کرده‌اند که متقابلا آسیب کمتری را نیز شاهد بوده‌اند.

    طحانی تصریح کرد: در طول 2 سال اخیر عمده شرکت‌ های کارگزاری کار توسعه‌ ای انجام داده ‌اند به این ترتیب که با ایجاد دفاتر و شعبه ‌های متعدد و همچنین جذب نیرو هزینه ‌های زیادی را متقبل شده‌اند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه بدنه اقتصادی کشور متناسب با توسعه صنعت کارگزاری نبوده خاطر نشان کرد: بررسی عملیات کارگزاری‌ ها در 6 ماهه ابتدایی سال نشان از زیان ‌دهی این شرکت‌ ها دارد.

    طحانی با بیان اینکه تداوم روند معاملات بازار سرمایه به این شکل در صنعت کارگزاری وضعیت دشواری را ایجاد می‌کند گفت: با توجه به حجم پایین معاملات و وضعیت کنونی بازار و با در نظر گرفتن ریسک حاکم بر این بازار روند فعالیت برای کارگزاران سخت ‌تر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها