عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

ای‌کاش ۴ وزیر به جای نامه، راه‌حل می‌دادند

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ای کاش وزرای دولت یازدهم به جای نوشتن نامه و ابراز دل نگرانی به دنبال دلایل بوجود آمدن رکود اقتصادی در کشور بودند و راه حل ارائه می دادند.

ای‌کاش ۴ وزیر به جای نامه، راه‌حل می‌دادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیر حمیدنژاد در خصوص نامه چهار وزیر دولت یازدهم به رئیس جمهور در خصوص اوضاع اقتصادی و بورس کشور گفت: این که اقتصاد کشور دچار رکود است و اثر آن در بورس اوراق بهادار به عنوان نبض اقتصاد دیده می شود موضوعی روشن است و بهتر بود در این نامه راه حل هایی توسط این چهار وزیر برای خروج از رکود و حل مشکلات بورس عنوان می شود.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون، قوه مجریه تنها به فکر تحقق شعار کنترل تورم خود به هر قیمتی بوده است و کسانی که با الفبای علم اقتصاد سروکار دارند می دانند کنترل تورم بدون برنامه در کشور مساوی با رکود سنگین در اقتصاد است.
    وی ادامه داد: شرایط بورس برگرفته از وضعیت اقتصادی است و هر گاه اقتصاد یک کشور رونق داشته باشد بدین مفهوم است که بنگاههای تولیدی در وضعیت خوب و سودآوری قرار دارند و سودآوری شرکتها نیز موجب رونق بازار سرمایه می شود.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر رسیدن به توافق و رفع تحریم ها بر اقتصاد و بورس گفت: نکته کلیدی در این خصوص اینست که نباید فکر کنیم که توافق هسته‌ای کلید حل همه مشکلاتی است که اقتصاد و بورس به آن نیاز دارد؛ و بهتر است دولتمردان به دنبال دلایل بوجود آمدن رکود اقتصادی در کشور باشند تا نوشتن نامه و ابراز دل نگرانی از رکود.
    وی تصریح کرد: بنظر می رسد برای حل مشکلات اقتصاد و بازار سرمایه دولت باید دست از قیمتگذاری برای صنایع بردارد؛ چرا که سنگ اندازی پیش پای صنایع و شرکتهای تولیدی هیچ دستآوردی برای اقتصاد ندارد.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نرخ سود بانکی نیز گفت: نرخ بالای سود بانکی، افزایش نرخ تسهیلات ارائه شده به بنگاهها را در پی دارد و این موضوع موجب بالا رفتن هزینه تامین مواد اولیه و قیمت نهایی محصولات شرکتها می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها