عصر خودرو

دلیل کاهش قیمت طلا

عصر بازار- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: امروز قیمت‌ طلا با کاهش روبه‌رو بوده و با افت ۴ دلاری نسبت به قیمت روز گذشته مواجه شده از سوی دیگر قیمت سکه طلا به نسبت دیروز حدود ۲۲هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

دلیل کاهش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، محمد کشتی‌آرای  با اشاره به نوسانات قیمت اونس طلا در روز جاری اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر در کشورهای آسیای دور و خاورمیانه باعث شده که قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا رفته و ارزش دلار کاهش پیدا کند.

    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود:  همچنین سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی برای خرید طلا افزایش پیدا کرده که این موضوع باعث شده اونس طلا در روزهای گذشته افزایش قیمت 34دلاری را تجربه کند.

    وی این با بیان این که  قیمت سکه در هفته گذشته 20 هزار تومان افزایش داشته است گفت: افزایش قیمت جهانی اونس طلا تاثیر خود را در بازار داخلی کشور گذاشته به طوری که قیمت سکه در سه روز اخیر  حدود 20 هزار تومان و قیمت هر گرم طلا حدود 3 هزار تومان افزایش داشته است.

    کشتی‌آرای خاطر نشان کرد:  از این رو افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت جهانی و تقاضای داخلی با توجه به رسیدن ایام رجب و مناسبت‌های مذهبی پیش رو بوده است.

    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در ارتباط با پیش بینی قیمت طلا برای روزهای آینده، بیان کرد: در روزهای آینده هر گونه برخورد نظامی و تنش که قابل پیش بینی نبوده می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا داشته باشد.

    وی ادامه داد: در روزهای آینده اگر اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ ندهد روند قیمت طلا و اونس جهانی ثابت خواهد بود.

    کشتی‌آرای در انتها تصریح کرد: امروز قیمت‌ طلا با کاهش روبه‌رو بوده و با افت 4 دلاری نسبت به قیمت روز گذشته مواجه بوده از سوی دیگر قیمت سکه طلا به نسبت دیروز حدود 2هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

    برچسب ها