عصر خودرو

افزایش تولید گاز و کاهش تولید نفت چین

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله‎ افزایش تولید گاز و کاهش تولید نفت چین، نشت خارج از کنترل چاه نفت و گاز بی پی در شمال آلاسکا، تصمیم عراق برای ساخت تاسیسات فرآوری گاز و علاقمندی روسیه به سرمایه گذاری های نفت و گاز در سنگال بوده است.

افزایش تولید گاز و کاهش تولید نفت چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا,اگرچه تولید نفت چین در سه ماه نخست 2017میلادی بیش از حد انتظارها یعنی 350 میلیون بشکه بود، این میزان 6.8 درصد درصد نسبت به سال گذشته میلادی در مقطع مشابه کاهش یافته است.
    اداره ملی آمار چین علت کاهش تولید نفت این کشور را افزایش هزینه های تولید و رشد واردات ذکر کرد.
    ‎تولید گاز چین رکورد شکنی کرد
    ‎به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، با توجه به افزایش تقاضای برق در چین در پی رشد اقتصادی آن، تولید گاز طبیعی این کشور در ماه مارس با 8.2 درصد افزایش نسبت به دو ماه نخست سال 2017میلادی، به بالاترین میزان یعنی 13میلیارد و 600 میلیون مترمکعب رسید.
    تولید ذغالسنگ در چین نیز در مقطع یاد شده با 13درصد افزایش به 9میلیون و 670 هزار تن در روز رسید که نسبت به ماه دسامبر بیشترین میزان است.

    نشت خارج از کنترل چاه نفت و گاز «بی پی»
    به گزارش پایگاه اینترنتی مارکت واچ، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم(بی پی) از نشت غیرقابل کنترل نفت و گاز از یک چاه متعلق به این شرکت در شمال آلاسکا برای سومین روز متوالی خبر داد.
    این شرکت اعلام کرد، به علت خطرناک بودن شرایط، کارگران نتوانسته اند به چاه نزدیک شوند تا میزان نفت نشت شده را اندازه گیری کنند.
    نیروهای امداد هنوز موفق به توقف نشتی نشده اند و فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

    تصمیم عراق برای ساخت تأسیسات فرآوری گاز
    به گزارش پایگاه خبری نسدق، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش به دلیل شرایط بد اقتصادی و مالی قصد دارد سه تاسیسات جدید فرآوری گاز طبیعی برای گازی که هم اکنون در میدان‌های نفت جنوب عراق می سوزد و هدر می رود، بسازد.
    قرار است عراق از این سوخت پاک در تولید برق استفاده یا آن را صادر کند تا از این طریق درآمد این کشور را افزایش دهد.
    گاز متصاعد شده از چاه های نفت عراق به علت نبود تاسیسات فرآوری و تبدیل آن به گاز مفید به ناچار می سوزد و هدر می رود.

    ‎روسیه علاقمند به سرمایه گذاری های نفت و گاز در سنگال است
    ‎خبرگزاری «یو پی آی» به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد روسیه فرصت دارد روابط تجاری بهتری در حوزه انرژی با سنگال برقرار کند.
    وی گفت: همکاری های اقتصادی و تجاری ما در حال رشد و ترقی است و شرکت های روسی به خصوص در حوزه نفت و گاز به دنبال اجرای پروژه هایی در سنگال هستند.

    برچسب ها