عصر خودرو

در سال ۲۰۱۶؛

ایران ۳۰۰ میلیون دلار خوراکی به روسیه صادر کرد

عصر بازار- نماینده اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران گفت، به لطف لغو موانع تجاری، در سال ۲۰۱۶ حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه نسبت به سال قبل به میزان ۷۰ درصد افزایش یافت.

ایران ۳۰۰ میلیون دلار خوراکی به روسیه صادر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر ماکسیموف، نماینده اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران گفت، به لطف لغو موانع تجاری، در سال 2016 حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه نسبت به سال قبل به میزان 70 درصد افزایش یافت.

    حجم مبادلات تجاری در سال گذشته 2.2 میلیارد دلار بود که بخش عمده آن مربوط به صادرات ماشین آلات، تجهیزات، بخش حمل و نقل، مواد غذایی و فلزات روسی به ایران بود. صادرات مواد غذایی ایرانی به روسیه تنها 300 میلیون دلار از این رقم را به خود اختصاص داده است.

    ماکسیموف افزود: «ما فکر می کنیم افزایش مبادلات تجاری به بهبود روابط دوجانبه بین کشورهای ما و افزایش علاقمندی تجار ایرانی و روس به فعالیت های بازرگانی مشترک بستگی دارد. به علاوه، دو دولت از طریق گشایش بانک های ویژه، سرمایه گذاری های مشترک، مناطق آزاد تجاری، مناطق آزاد اقتصادی، برقراری مجدد ارتباطات حمل و نقل و ابتکارات جدید از جمله ایجاد کوریدورهای سبز و تسهیل رژیم اعطای روادید در حال ایجاد شرایط تجاری لازم هستند.»

    در ماه ژانویه، صادرات ماشین آلات روسی به ایران در مقایسه با سال گذشته، به میزان 7 درصد و صادرات کالاهای تکنولوژی بالا به میزان 3.7 درصد افزایش یافته است. اتاق بازرگانی و صنایع روسیه تمایل دارد افزایش همکاری ها با ایران را ادامه دهد و بدین منظور خواهان اقداماتی از سوی ایران برای تسهیل هر چه بیشتر مبادلات تجاری دو جانبه از جمله تسهیل مقررات گمرکی است.

    «حجم مبادلات تجاری می تواند بدون مداخله بیشتر دولت نیز افزایش یابد، اما این خیلی اهمیت دارد که ایران تعرفه های گمرکی را کاهش دهد و موانع غیر تعرفه ای نظیر الزام به کسب مجوزهای بیشتر و محدودیت ها در زمینه واردات گندم روسی را که منجر به کاهش شدید حجم صادرات روسیه به ایران در سال 2016 شد از سر راه بردارد.»

    ماکسیموف گفت، مجموعه پروژه هایی برنامه ریزی شده که موجب افزایش بیشتر مبادلات تجاری دوجانبه در زمینه بخش حمل و نقل و انرژی خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو