عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۶۵)

در پنل تخصصی وضعیت کارگزاران در بازار سرمایه ایران مطرح شد: سود صندوق‌های بادرآمد ثابت باید به بورس برگردد

عصر بازار- حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان ضمن بررسی شرایط کارگزاران در بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه ایران بر اساس شرایط مختلفی که در آن قرار می گیرد، واکنش نشان می‌دهد. برهمین اساس طی سال گذشته باتوجه به سودآوری در صندوق‌های با درآمد ثابت، شرکت های بازار سرمایه به سمت سودآوری حرکت کردند.

در پنل تخصصی وضعیت کارگزاران در بازار سرمایه ایران مطرح شد: سود صندوق‌های بادرآمد ثابت باید به بورس برگردد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، مهرآور ادامه داد: در همین راستا رشد صندوقهای بادرآمد ثابت سلسله رقابت‌هایی ایجاد کرد که بر سیستم فکری تاثیرگذار است. بنابراین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های متولیان بازار سرمایه، چگونگی تامین مالی در بازار است.

    مهرآور افزود: به طور تئوریک وظیفه تامین مالی کوتاه مدت به عهده بازار پول و تامین مالی بلند مدت بر دوش بازار سرمایه است این در حالی است که سودآوری صندوق های با درآمد ثابت این وظیفه بازار پول و سرمایه را کمرنگ کرده‌است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص حل چالش‌های بازار پیشنهاد کرد:  به نظر می‌رسد مکانیزمی باید اندیشیده شود که قسمتی از این پول به بازار سرمایه برگردد. این مهم سبب خریداری سهم‌های خوب در بازار و در نهایت تقویت بورس می‌شود.

    مهرآور در ادامه به انتشار اوراق بدهی اشاره و بیان کرد: در سال 95 دولت برای تامین و مالی دست به انتشار اوراق بدهی زد که در آن زمان بسیار تاثیرگذار و کارآمد بود. با این حال در شرایط کنونی باید به جای تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی، سود شرکت‌ها را برای سرمایه گذاران جذاب کنیم زیرا انتشار اوراق بدهی با سود 20 درصد از سرمایه گذاری سهامداران بر شرکت‌ها جلوگیری می‌کند.

    برچسب ها