عصر خودرو

رحمانی فضلی:

افزایش حجم مبادلات اقتصادی تا سقف ۵ میلیارد با همکاری ایران و پاکستان

عصر بازار- وزیر کشور گفت: می‌توان با همکاری ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری، انرژی، صنعتی و... حجم مبادلات را تا سقف ۵ میلیارد دلار افزایش داد.

افزایش حجم مبادلات اقتصادی تا سقف ۵ میلیارد با همکاری ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که امروز دوشنبه (28 فروردین ماه) در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: امیدواریم با کمک دو کشور ایران و پاکستان بتوانیم به اهداف تعیین شده در کمیسیون مشترک برسیم.

    وی افزود: ایران و پاکستان با مشترکات مرزی، فرهنگی، دینی، تاریخی و ظرفیت‌های زیاد اقتصادی و تجاری می‌توانند شریک بسیار خوبی برای یکدیگر باشند.
    وزیر کشور گفت: پیش بینی ما این است که با همکاری یکدیگر در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری، انرژی، صنعتی و توریستی بتوانیم حجم مبادلات را تا سقف 5 میلیارد دلار افزایش دهیم.

    وی تصریح کرد: قطعا همکاریهای اقتصادی و تجاری می تواند در تحکیم روابط دو کشور موثر بوده و همچنین تقویت همکاری‌های امنیتی و مرزی بسیار موثر باشد و منطقه جنوب و جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان محورهای اولویت ایران است.

    رحمانی فضلی با بیان اینکه فعالیت‌های زیادی در حوزه انرژی، بندر و راهآهن، حمل و نقل و سرمایه‎گذاری در حوزه فولاد و پتروشیمی در شرق کشور در حال افزایش است تاکید کرد: با 5 منطقه بازرسی مرزی که به صورت مشترک با پاکستان داریم ظرفیت‌های همکاری‌های تجاری‌مان را می‌توانیم به سرعت افزایش دهیم.
    وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: بعد از تفاهم نامه اصلی که در کمیته‌های مختلف و در نهایت به تایید ما رسیده است، امیدواریم بتوانیم برنامه‌های اجرایی و عملیاتی را به سرعت پیاده سازی کرده و در اجلاس بعدی، فعالیت‌ها و عملکرد‌های انجام شده را گزارش دهیم.
    همچنین عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات و مناطق مرزی جمهوری اسلامی پاکستان در این نشست گفت: روابط بین ایران و پاکستان بسیار ارزشمند است، ما پیوندهای تاریخی مذهبی جغرافیایی سنتی و فرهنگی با ایران داریم.
    وی افزود: ایران اولین کشوری بود که پاکستان را به عنوان یک کشور مستقل بعد از خروج از استعمار به رسمیت شناخت.

    وزیر ایالات و مناطق مرزی جمهوری اسلامی پاکستان خاطر نشان کرد: کشورهای دوست ما ایران از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی هستند و ما می‌توانیم بین دو ملت فضایی برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر و گسترده تر ایجاد کنیم.

    برچسب ها