عصر خودرو

اتاق فکر کره جنوبی اعلام کرد؛

دود جنگ تجاری آمریکا و چین به چشم کره‌ای‌ها می‌رود

عصر بازار- مسئولین اتاق فکر کره جنوبی اعلام کردند در صورتی که محدودیت های تجاری از سوی آمریکا و چین بر روی صادرات یکدیگر اعمال شود، تولید ناخالص داخلی کره جنوبی با روند نزولی روبرو می شود.

دود جنگ تجاری آمریکا و چین به چشم کره‌ای‌ها می‌رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر, اتاق فکر کره جنوبی اعلام کرد، در صورتی که دونالد ترامپ محدودیت تجارت با چین را اعمال کند، اقتصاد کره جنوبی آسیب خواهد دید.

    به گفته اعضای اتاق فکر کره جنوبی، به ازای هر 10درصد کاهش صادرات کالاهای چینی به آمریکا، تولید ناخالص داخلی کره ای ها 31دهم درصد روند نزولی به خود می گیرد.

    مسئولین کره جنوبی می گویند، اگرچه این مقدار از کاهش رشد اقتصادی آسیب جدی را به بدنه اقتصادی کره وارد نمی کند؛ اما مجبور می شویم که در بازارهای صادراتی خود تنوع ایجاد کنیم.

    حدود یک چهارم صادرات کره جنوبی به چین است و برآورد می‌شود اگر واشنگتن محدودیت هایی را علیه کالاهای چینی اعمال کند و این  موجب روند نزولی 10درصدی صادرات کالاهای چینی به آمریکا شود، صادرات کره‌جنوبی به چین سالانه 44 دهم درصد کاهش پیدا کند. این موضوع همچنین موجب کاهش 4صدم درصدی در رشد تولید ناخالص داخلی کره جنوبی می‌شود.

    بر پایه این گزارش، ترامپ به چین تاکید کرده که فاصله مازاد تجارت خود با آمریکا را کاهش دهد و ترس آن می رود که رئیس جمهور ایالات متحده مواضع سخت تری را علیه پکن اعمال کند.

    برچسب ها