عصر خودرو

تحلیل روز؛

ادامه حمایت های مناسب در گروه های پتروشیمی و بانکی

عصر بازار- گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی همانند گروه بانکی از حمایت های سهامداران عمده برخوردار بودند و اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین خریدهای پرحجم حقوقی در نماد فارس در درصدهای مثبت سبب رشد شاخص کل شد.

ادامه حمایت های مناسب در گروه های پتروشیمی و بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، صف فروش شدن نماد خودرو، سبب شد اکثر خودرویی ها و قطعه سازان با فشار فروش، معاملاتی منفی و صف فروش مواجه شوند. گروه های لیزینگی و حمل و نقل، همسو با گروه خودرویی، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین معاملات مثبت نمادهای حفارس، حکشتی و ولبهمن چشم نوازی می کرد.

     مدیر عامل پنجمین خودرو ساز کشور سکان دار موسسه مهر اقتصاد ایرانیان شد تا با هدایت این هلدینگ روزهای خوب نه چندان دور بازار سرمایه مجددا تکرار شود. شرکت ایرکا پارت صنعت(خکار) تعدیل منفی 25 درصدی را منتشر کرد تا دلیل افت سنگین ماه های اخیر و احتمالا روزهای آینده را بیش از پیش نمایان سازد. نماد وایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره متعادل به گردونه معاملات بازگشت.

    در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری وبانک، وتوسم، وتوصا، بپاس و وبیمه از معدود نمادهای مثبت بودند و بقیه اکثرا متعادل و منفی پی گیری شدند که در این بین معاملات منفی ونوین، دی و دانا و جابجایی بلوک حدود 16 میلیون سهمی نماد وتوسم در درصدهای مثبت نمایان تر بود.

    صندوق بین‌المللی پول در گزارشی از مشکلات اقتصاد ایران با بیان اینکه ممکن است رشد اقتصادی ایران در نیمه نخست امسال منفی بوده باشد، پیش‌بینی کرد اقتصاد ایران در سال جاری رشدی بین مثبت 0.5 درصدی تا منفی 0.5درصد را تجربه کند همچنین اقتصاد ایران چالش ‌های ساختاری شدیدی دارد و در نیمه اول امسال کوچک شد. لغو تحریم‌ ها بدون انجام اصلاحات جامع موجب ثبات کلان اقتصاد نمی ‌شود و ابهامات در مورد اجرای توافق هسته‌ای سرمایه گذاری خارجی را محدود کرده است (تسنیم).

    گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی همانند گروه بانکی از حمایت های سهامداران عمده برخوردار بودند و اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین خریدهای پرحجم حقوقی در نماد فارس در درصدهای مثبت سبب رشد شاخص کل شد. نمادهای تاپیکو، پترول و شپدیس نیز تحت حمایت های سهامدار عمده معاملاتی مثبت را تجربه کردند که در این بین نماد شپدیس از اقبال بیشتری برخوردار بود. در گروه پالایشگاهی نیز نماد شاوان با معاملاتی پرتقاضا صف خرید شد و نماد شنفت همچنان با صف فروش به کار خود پایان داد همچنین نماد پارسان جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف خواهد شد.

    رویترز مدعی شد صادرات نفت ایران به استثنای میعانات، در ماه جاری میلادی به حدود 830 هزار بشکه در روز خواهد رسید که 14 درصد نسبت به آمارهای تجدیدنظر شده ماه سپتامبر کاهش نشان می دهد و پایین ترین رقم از ماه مارس تاکنون خواهد بود(تسنیم).

    علیرغم افت اندک قیمت های فلزات پایه در بازارهای بین المللی، گروه های فلزی و معدنی، اکثرا متعادل دنبال شدند اما همچنان سنگ آهنی ها با فشار فروش بالایی مواجه بودند و افت قیمتی را تجربه کردند. در این بین صف خرید نماد کبافق چشم نوازی می کرد.

    رمپنا از معدود نماد مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بود و بقیه هم گروهی ها اکثرا معاملات منفی را تجربه کردند. قابل ذکر است که نرخ استفاده از برق مراکز مخابراتی توسط ارائه کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات تصویب شد.

    کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف مبالغ قابل دریافت از سوی ارائه کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را بابت استفاده از برق در مراکز مخابراتی تصویب کرد(تسنیم).

    به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا دائمی در نشستی با هیأت اقتصادی کشور کره جنوبی شامل نمایندگان 'اگزیم بانک'،' هیوندایی ' ، 'توسان' و شرکت 'LSLC' که برای بررسی زمینه های مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت آب و برق ایران برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو در موضوع سرمایه گذاری و مشارکت پروژه ها و همچنین تامین تجهیزات و احداث نیروگاه ها آماده مذاکره با سرمایه گذاران است. وی ادامه داد: در موضوع احداث نیروگاه ها، دولت ایران شرایط و تسهیلات بسیار مناسبی از جمله خرید تضمین برق و امکان صادرات بخشی از برق تولیدی به کشورهای همسایه ایران را برای سرمایه گذاران در این بخش مهیا خواهد کرد. دائمی تصریح کرد: انجام پروژه های مشترک در کشور های ثالث بخشی از این توافق می تواند باشد، چرا که ایران هم اکنون امکان مناسبی برای اجرای طرح های مختلف در کشورهای همسایه همچون ترکمنستان و تاجیکستان دارد.

    جابجایی بلوک حدود 20 میلیون سهمی نماد تاپیکو در درصدهای مثبت، صف خرید نمادهای غفارس و کخاک، عرضه صف خرید نماد تازه وارد غفارس و تعادل آن و معاملات مثبت نماد مفاخر را در گروه های قندی، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی مشاهده کردیم. نماد قهکمت با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

    موفقیت صنعت داروسازی ایران در ساخت داروی ویژه «هپاتیت C» مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی و معیارهای سازمان دارو و غذای آمریکا (FDI) را، به عنوان دلیلی دیگر بر موفقیت های بزرگ پژوهشگران این حوزه دانست. ایران موفقیتی جهانی در داروسازی کسب کرد و بهای داروی ایرانی هپاتیت سی، 10 بار ارزانتر از نوع آمریکایی آن است. بر اساس این گزارش، داروی ایرانی با عنوان کلی (SOFOSBUVIR) عرضه می شود و صد در صد مشابه داروی آمریکایی است و همزمان نیز پژوهشگران ایرانی در حال آزمایش دو داروی دیگر درمان « هپاتیت C» هستند. این دارو مرحله آزمایشی درمان 100 بیمار را با موفقیت پشت سر گذاشته و نتیجه از هر نوع انتظاری که پیش بینی می شد، فراتر رفته است. به گزارش وزارت بهداشت ایران، متخصصان ایرانی هم اکنون سعی می کنند تلاش خود را برای ساخت اجزای فعال داخلی برای تولید دارو در ایران متمرکز کنند و واردات مواد اولیه داروسازی را کاهش دهند(مسکو- ایرنا).

    طبق انتظار بازار در گروه های بزرگ بخصوص گروه خودرویی، منفی و همراه با فشار فروش پی گیری شد و با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها، احتمالا فردا نیز همین منوال دادوستدها را نظاره گر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها