عصر خودرو

توسط مدیران نفتی؛

آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی برای رئیس جمهور تشریح شد

عصر بازار- در حاشیه افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی، آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی برای رئیس جمهور تشریح شد.

آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی برای رئیس جمهور تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید رئیس جمهور از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اظهار داشت: 10 فعالیت اصلی در پالایشگاه اجرا می‌شود که می‌توان به تسطیح زمین و خاکریزی و خاکبرداری، اجرای فوندانسیون و نصب تجهیزات اشاره کرد.

    محمد مشکین‌فام اضافه کرد: نصب تجهیزات اصلی، نصب مخازن اصلی گاز، نصب میعانات گازی، ایجاد ارتباطات بین تجهیزات و بخش‌های مختلف و پایپینگ، کابل‌کشی و برق و ابزار دقیق و راه‌اندازی از دیگر مراحل ساخت فازهای پارس جنوبی است.

    وی از تکمیل همه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال آینده خبر داد و افزود: در سال 84 یک بار برداشت ایران و قطر از پارس جنوبی به هم نزدیک شد و حالا بار دیگر شاهد برداشت مساوی ایران و قطر از پارس جنوبی هستیم.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به افزایش دو برابری برداشت گاز ایران از پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون میزان برداشت گاز ایران در پارس جنوبی به 570 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

    وی به افتتاح سه طرح پالایشگاهی اشاره و بیان کرد: در سایت یک پارس جنوبی در شهرستان عسلویه از مجموع هشت پالایشگاه تنها دو پالایشگاه باقی مانده بود که امروز این دو پالایشگاه شامل فازهای 17 و 18 و فازهای 20 و 21 افتتاح شد و فاز 19 نیز در سایت کنگان افتتاح شد.

    مشکین‌فام با اشاره به اینکه فازهای 17 و 18 دارای چهار سکو، فازهای 20 و 21 دارای دو سکو و فاز 19 دارای چهار سکو است، خاطرنشان کرد: مساحت کل این سه پالایشگاه 550 هکتار است.

    وی گفت: در مجموع 18 میلیارد دلار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است و درآمد این سه پالایشگاه تاکنون چهار میلیارد دلار بوده است.

    برچسب ها