عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۳۱)

تفاهم بورس با کدال

عصر بازار- به منظور ارتقاء شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه تفاهم نامه ای میان شرکت بورس تهران و شرکت رایان بورس امضاء شد تا همزمان با پذیرش شرکت ها در کمیته پذیرش بورس، این شرکت ها ضمن دریافت گواهی امضای دیجیتال و توکن از آموزش های لازم مانند امکانات و حساسیتهای سامانه جامع اطلاع رسانی و فرآیندهای آن برخوردار شوند.

تفاهم بورس با کدال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه،  معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار تهران در بازدید از غرفه رایان بورس از امضای تفاهم نامه میان شرکت بورس و رایان بورس خبر داد.

    روح اله حسینی مقدم از دسترسی ناشران بورسی ثبت شده نزد سازمان بورس به سامانه جامع اطلاع رسانی (کدال) به عنوان نقطه قوت بازار سرمایه نام برد که در بازدید هیات های خارجی از بازار سرمایه همواره مایه مباهات این بازار محسوب می شود؛ چرا که زیرساختهای موجود این امکان را به ناشران بورسی می دهد که اطلاعات خود را به خوبی در بازار سرمایه منعکس سازند.

    وی اظهارداشت: دراین میان به منظور ارتقاء شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه به موجب تفاهم نامه مزبور مقرر شده است تاهمزمان با پذیرش شرکت ها در کمیته پذیرش بورس، این شرکت ها ضمن دریافت گواهی امضای دیجیتال و توکن از آموزش های لازم مانند امکانات و حساسیتهای سامانه جامع اطلاع رسانی و فرآیندهای آن برخوردار شوند. 

    این مقام مسوول در شرکت بورس تهران یکی از مشکلات موجود در گزارشگری شرکت ها را عدم شناخت ناشران از سامانه کدال عنوان کرد که بازآموزی و شناخت بهتر می تواند منجر به ارتقای وضعیت گزارشگری شود.

    وی با اشاره به آغاز به کار کدال در سال 1386 ، متوسط اطلاع رسانی شرکت ها از منظر قابلیت اطمینان و به موقع بودن اطلاعات را 46 از 100  ذکر کرد که امروز این عدد به 82 رسیده است.

    معاون ناشران شرکت بورس تهران با تاکید بر بهبود این وضعیت، تصریح کرد: باید علاوه بر بازآموزی مقررات، آشناسازی نیز با آنها نیز صورت گیرد.

    این گزارش می افزاید: همچنین مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران  نیز از حضور متخصصین خوش فکر و جوان در بازار سرمایه به عنوان عاملی نام برد که منجر به ارتقای شفافیت اطلاعات بازار سرمایه و توسعه کدال در سال های اخیر شده است.

    اسماعیل درگاهی در مقایسه سامانه اطلاع رسانی کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، اظهارداشت: در شرایطی که هیات مدیره شرکت ها از ارایه اطلاعات گریزان هستند، عملکرد شرکت رایان بورس در فراهم کردن زیرساخت های موجود سبب شده است که این اطلاعات به خوبی از  شرکت ها دریافت شود.

    به گفته وی؛ در حال حاضر در شرکت بورس تهران 40 پرونده مفتوح در حوزه پذیرش شرکت  وجود دارد که در قالب تفاهم نامه صورت گرفته میان بورس تهران و رایان بورس، آموزش های لازم به شرکت ها ارایه می شود. براین اساس اجرای این تفاهم نامه با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا آغاز شده است.

    مدیر پذیرش شرکت بورس تهران تصریح کرد: در واقع همزمانی آموزش شرکت ها با پذیرش آنها در بورس منجر می شود تا سرعت انتقال اطلاعات و رضایتمندی و تعامل ناشران با شرکت بورس افزایش یابد.

    برچسب ها