عصر خودرو

۲هیات تجاری در راه اتاق تهران

عصر بازار- اتاق تهران پس از سپری کردن سالی پرکار از منظر پذیرش هیات‌های تجاری خارجی، در دومین ماه سال جدید نیز میزبانی چند هیات از کشورهای مختلف اروپایی را برعهده دارد.

۲هیات تجاری در راه اتاق تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اتاق تهران، پس از اجرایی شدن برجام، آمد و رفت هیات‌های تجاری میان ایران و کشورهای آسیایی و اروپایی رونق گرفت و حتی به رغم برخی کارشکنی‌ها، مانند ایجاد مشکل در اعطای ویزای ایالات متحده برای شهروندان اروپایی که به ایران سفر کرده‌اند، به نظر می‌رسد، تمایل برای سفر به ایران و ارزیابی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری همچنان به قوت خود باقی است و تحت تاثیر قرار نگرفته است.

    در حالی که میزبانی از حداقل پنج هیات تجاری در اردیبهشت ماه سال جاری در دست بررسی است، حضور دو هیات تجاری از ایالت باوارای آلمان و اتاق بازرگانی وین اتریش نهایی شده است و برابر برنامه فعالان اقتصادی آلمانی و اتریشی در اردیبهشت ماه در تهران حضور می‌یابند و با اعضای اتاق تهران دیدار می‌کنند.


    ایالت باوارایای آلمان که به نوعی قطب صنعت این کشور است و تاکنون چندین هیات به اتاق تهران فرستاده و هم‌چنین میزبان هیات تجاری اتاق تهران در مونیخ بوده است، یک هیات تجاری برای ادامه مذاکرات و افتتاح میز ایالت باواریا در اتاق تهران آماده اعزام کرده است. این هیات روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال 1396 مطابق با یکم می 2017 در تهران حضور یافته و با فعالان اقتصادی ایران مذاکره و گفت‌وگو می‌کند.

    اعضای این هیات در زمینه‌های الکترونیک و الکتروتکنیک، آموزش، ساخت‌وساز پروژه‌های بهداشتی-درمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، خدمات نمایشگاهی، مشاوره سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک، محیط زیست، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، نفت و گاز و ... فعالیت دارند.

    هیات تجاری باواریا، آخرین بار حدود شش ماه پیش در شهریور سال 1395 به سرپرستی ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری این ایالت در ایران حضور یافت و در این سفر بازرگانان دو طرف در مورد راه‌های توسعه مناسبات و همکاری ها به تبادل نظر پرداختند.

    در عین حال، اتاق تهران در تاریخ دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه 1396 مطابق با هشتم می 2017 پذیرای هیات دیگری به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی وین خواهد بود. این هیات اتریشی نیز که برای ملاقات با فعالان اقتصادی ایران در تهران حضور خواهند یافت، در زمینه‌های نفت و گاز، محیط زیست، مدیریت آب، گردشگری، صنایع غذایی، ساختمان، خدمات مشاوره حقوقی، انرژی های تجدیدپذیر، پلاستیک و ... فعال هستند.

    اتریش نیز از جمله کشورهایی است که در دوره برجام هیات‌های زیادی با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی بلندپایه به ایران اعزام کرده و میزبان هیات تجاری اعزامی اتاق تهران نیز بوده است.

    اتاق تهران برای میزبانی مناسب از این هیات‌های تجاری و اعضای خود و فراهم کردن شرایط مطلوب برای انجام مذاکرات دوجانبه از اعضای خود که علاقمند به حضور در این دو همایش هستند ثبت‌نام می‌کند.

    فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران می‌توانند برای حضور در نشست هیات تجاری ایالت باوارایا حداکثر تا روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه و برای حضور در جلسه هیات تجاری اتریش حداکثر تا چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه فرم ثبت‌نام را به شکل آنلاین تکمیل و ارسال کنند. ضمن این که فهرست شرکت‌های حاضر در این دو همایش به همراه اسامی نمایندگان این شرکت‌ها و زمینه فعالیت آنها در سایت اتاق تهران بخش رخدادهای اقتصادی (اینجا) قابل دریافت است.

    برچسب ها