عصر خودرو

سفیر ایران در کنیا:

شرایط برای افزایش صادرات مستقیم به کشور کنیا فراهم است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا گفت: میزان صادرات مستقیم کشورمان به کنیا را که هم اینک ۴۲ میلیون دلار در سال است می توان به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داد.

شرایط برای افزایش صادرات مستقیم به کشور کنیا فراهم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا, هادی فرجوند، شنبه در حاشیه همایش معرفی فرصت های تجاری کشور کنیا در شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روابط 2 کشور در طول تاریخ همواره دوستانه بوده است، افزود: هم اینک میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی از کشورمان به کنیا 20 میلیون دلار است که با حمایت دولت می توان آن را سالانه به یک میلیارد دلار رساند.
    وی، با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در کشور کنیا اظهار داشت: فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استان فارس می توانند در زمینه کشت فراسرزمینی در کنیا و صادرات قیر، مصالح ساختمانی، فرش ماشینی، فرش دستباف و موکت به این کشور فعالیت کنند.
    فرجوند، امنیت حاکم بر کشور کنیا را خوب ارزیابی کرد و گفت: این کشور تسهیلات خاصی برای سرمایه گذاران در نظر می گیرد که از جمله می توان به تضمین بازگشت سرمایه اشاره کرد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی نیز برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این کشور باید مشوق هایی را در نظر بگیرد و صندوق ضمانت صادرات هم تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران را فراهم کند.
    وی افزود: یکی از نیازهای ما برای گسترش سرمایه گذاری در این کشور ایجاد خط فاینانس (تامین مالی خارجی) است تا تجار و بازرگانان ما ترغیب به صادرات محصولات خود به کشور کنیا شوند.
    او بیان کرد: در این زمینه ما از رقبای خود یعنی چین و ترکیه که با فاینانسور در پروژه های سرمایه گذاری شرکت می کنند عقب هستیم.
    کشور کنیا به مرکزیت نایروبی در شرق قاره آفریقا قرار دارد.

    برچسب ها