عصر خودرو

کارشناس روس:

تقویت ثبات منطقه ای و رشد اقتصادی از دستاوردهای دولت ایران است

عصر بازار-رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه اعلام کرد: ایران با کمک برجام پایه های رشد اقتصادی خود را تحکیم بخشید و این توافق بین المللی بر تقویت ثبات منطقه خاورمیانه نیز تاثیر مستقیم گذاشت.

تقویت ثبات منطقه ای و رشد اقتصادی از دستاوردهای دولت ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سرهنگ ولادیمیر یفسییف اظهار کرد: ایران در سال های اخیر توانست به قدرت فعال و تاثیرگذار منطقه ای تبدیل شود و در تحولات منطقه خاورمیانه هم نقش مثبت و ثبات بخش برعهده گیرد.
    معاون پژوهشگاه سیاسی کشورهای همسود روسیه با بیان اینکه برجام را می توان یکی از ثمرات مهم دیپلماسی موفق ایران در چهار سال گذشته دانست، بیان کرد: این توافق بین المللی ایران را از کانون تنش در منطقه به قدرتی توانمند برای حل مسائل منطقه ای تبدیل کرد.
    کارشناس روس برای اثبات این نظریه خود به مذاکرات دیروز وزیران امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو اشاره کرد و گفت: چهار سال پیش حتی تصور برگزاری چنین مذاکراتی با مشارکت تهران ناممکن بود، اما امروز این امر و حتی فراتر از آن در مذاکرات آستانه و ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه تحقق یافته است.
    رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه خاطرنشان کرد: اگر برجام نبود، ایران با این آزادی عمل نمی توانست در فرآیند حل مسائل منطقه ای مشارکت داشته باشد.
    وی افزود: در واقع برجام به ایران در حل مسائل داخلی کمک و مسیر را برای مشارکت تهران در تحولات و حیات سیاسی منطقه هموار کرد.
    کارشناس روس همچنین گفت: از سوی دیگر، ایران امروز می تواند تمام درآمدهای حاصل از فروش نفت را دریافت کند، در حالیکه تا پیش از برجام چنین امر مهمی ناممکن بود و این مساله باعث بروز مشکلات فراوان شده بود.
    وی با بیان اینکه ایران همزمان ناوگان مسافربری هوایی خود را نوسازی می کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس را شروع کرده و با مذاکراتی که با طرف روسی می کند، در آینده نیز ممکن است هواپیماها خریداری کند.
    یفسییف همچنین تاکید کرد: بخش بزرگی از پیشرفت های ایران در دو سال اخیر با اجرای برجام به دست آمده است و کارشناسان خبره و آگاه هم این دستاوردها را تائید می کنند.
    کارشناس روس گفت: برجام بخش مهم کارنامه دولت روحانی است که با تلاش خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به سرپرستی محمد جواد ظریف به دست آمد.
    وی افزود: روسیه نیز در این مذاکرات و دستیابی به برجام نقش مثبت و تاثیرگذاری داشت. این توافق بین المللی حسن نیت مسکو را در تلاش های برای حل اختلاف ها پیرامون برنامه هسته ای ایران به اثبات رساند.
    رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه همچنین گفت: برجام دوره جدیدی در روابط تهران و مسکو آغاز کرد که مهم ترین شاخص تلاش متقابل برای توسعه روابط و همکاری ها، حسن نیت، اعتماد متقابل و تعامل صادقانه در حل مسائل منطقه خاورمیانه است.
    وی در پایان افزود: در شرایطی که آمریکا و متحدان غربی و عربی واشنگتن برای ضربه زدن به کشورهای آسیب پذیر منطقه تلاش می کنند، همکاری های مسکو و تهران در این شرایط به ویژه در عرصه مبارزه با تروریسم ضدسوری و حل سیاسی بحران این کشور ثمربخش و مشکل گشا شده است.

    برچسب ها