عصر خودرو

جزییات تازه از پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای سال ۹۶، اعلام کرد: در قالب طرح رونق تولید بیش از ۲۳ هزار بنگاه کوچک و متوسط از طریق سامانه بهین یاب و بخشی به طور مستقیم از تسهیلات بانکی ، در داخل و خارج از شهرک های صنعتی بهره مند شدند.

جزییات تازه از پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، علی یزدانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایجاد شهرک های صنعتی شرق استان مازندران با بیان اینکه شرایط برای حضور سرمایه گذاران تسهیل شده است، اظهار داشت: مشوق های مناسبی برای سرمایه گذاری نخبگان، ایثارگران و شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته شده است.

    وی، اولویت این سازمان را ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: هر واحدی که در کمترین زمان اشتغال بیشتری ایجاد کند، مشوق بیشتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
    یزدانی در خصوص ایجاد رونق در صنایع کوچک کشور به اجرای موفقیت آمیز طرح رونق اشاره و خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی بنگاه های که با مشکل روبه رو بودند، ابتدا پرونده های آن ها در کارگروه پایش مطرح و سپس استانداران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بررسی لازم، واحدهای صنعتی را به بانک ها معرفی می کردند که پس از انعقاد قرار داد با بانک‌ها، کارگروه نظارت بر جذب بر این بنگاه‌ها نظارت به عمل می‌آوردند.
    یزدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 137 هزار هکتار وسعت اراضی شهرک های صنعتی است که در مازندران این میزان به هزار و 930 هکتار می‌رسد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی توسعه شهرکهای صنعتی شرق مازندران، وسعت اراضی صنعتی این استان در کنار سایر نواحی به 60 درصد می‌رسد.
    وی، این اقدام را گام مهمی برای فراهم شدن زیرساخت های لازم برای توسعه صنعتی استان، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال برای جوانان وعلاقه مندانی برشمرد که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این شهرک ها اراضی مورد نیاز برای سرمایه گذاری وجود نداشت که با این پروژه این اتفاق امکان پذیر می‌شود.
    یزدانی در ادامه با اشاره به اینکه در توافق با بانک زمین از زیرمجموعه های بانک کشاورزی، عملیات اجرایی شهرک صنعتی بهشهر 2 به طور رسمی آغاز می شود، اظهار کرد: امیدواریم در کمترین زمان احداث زیرساخت ها آغاز شود تا هر چه سریعتر به افرای که آماده سرمایه گذاری هستند واگذار شود.

    برچسب ها